Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Managerul La Fântâna Mihai Matyas: “În medie, un şofer livrează patru tone de apă pe zi.”

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Loredana Ciubotaru
31 august, 2012
Când 80% dintr-o zi de muncă îi este ocupată de întâlniri şi abia dacă mai are timp să citească e-mailurile, Mihai Matyas, directorul general al companiei La Fantana spune că fiecare zi este o provocare în ceea ce priveşte satisfacerea clienţilor. De aceea, comportamentul faţă de angajaţi trebuie să fie mereu stimulator pentru că ei sunt interfaţa între companie şi cumpărători. Acest lucru este cel care îl motivează pe directorul La Fântâna să fie om înainte de a fi şef.

MULTIMEDIA | MAI MULTE FOTO

La 54 de ani Mihai Matyas are o experienţă de peste 27 de ani în industrii importante din România, dintre care 13 ani i-a petrecut în industria băuturilor răcoritoare, lucrând pentru Quadrant-Amroq Beverages, compania care a deţinut până în 2006 în exclusivitate franciza Pepsi pe piaţa locală.

La Fântâna, liderul pieţei de distribuţie şi îmbuteliere de apă naturală în sistem watercooler deţine o flotă totală de 322 maşini, fomată dintr-o flotă logistică de 212 maşini şi alte 110, reprezentând  flota departamentului de vânzări şi a maşinilor folosite de către alţi angajaţi.

Principala provocare: timpul

Având în vedere că La Fântâna are în România o bază de 25.000 de clienţi şi un număr de peste 55.000 de watercoolere instalate la nivelul întregii ţări, se confruntă zilnic cu probleme pe care managerul trebuie să le ţină sub control.

Atunci când vine vorba de costurile operaţionale, Mihai Matyas spune: “urmărim în primulrând, combustibilul. Are ponderea cea mai mare. Apoi sunt reparaţiile (reparaţiile datorate uzurii sau a accidentelor, reviziile periodice, refacerea prelatelor, etc.). Apoi urmărim toate costurile legate de licenţierea lor, de autorizarea lor (lucrând cu produse alimentare intrăm sub incidenţa acestor legi şi suntem nevoiţi periodic să autorizăm maşinile pentru acest gen de activitate). Şi nu în ultimul rând, monitorizăm costurile aferente taxelor care se plătesc către stat (rovigneta, impozit, autorizaţii acces zona B).Când consumi spre 100 tone de combutibil pe lună, orice creştere de preţ, chiar şi cu un ban, afectează serios bugetul alocat.

M. Matyas: “Angajaţii noştri sunt monitorizaţi permanent”

Ca în orice altă companie, selecţia personalului, dar mai ales gestionarea acestuia sunt adevărate provocări. Mai ales când vine vorba despre oamenii care ajung să fie imaginea în faţa clientului. Matyas spune că apreciază fiecare om din firmă. Este conştient de efortul fiecăruia şi de munca fizică pe care o depune orice angajat. Managerul La Fântâna ne-a dat un exemplu clar.

“În medie, un şofer livrează patru tone de apă pe zi. Adică în jur de 200 de bidoane. Şi nu toţi clienţii au lift. Specificul muncii (munca fizică susţinută, program de livrare adaptat cerinţelor clienţilor) îşi pune uneori amprenta asupra relaţiei echipei de livrare atât cu clienţii cât şi cu colegii din firmă”.

Cu toate aceste aşteptări, în cadrul companiei fluctuaţia conducătorilor auto nu este foarte mare. Poate pentru că procesul de selectie este unul riguros. Directorii de logistică, dar mai ales ceilalţi şoferi au un cuvânt greu de spus. Lor li se oferă credit din partea conducerii pentru că ei sunt cei care fac alegerea în cunoştinţă de cauză. După angajare, tot personalul, dar mai ales cei care se ocupă de distribuţie sunt atent monitorizaţi. Şi nu numai când vine vorba de randamentul zilnic, ci şi în ceea ce priveşte relaţia cu clienţii sau colegii.

Investiţiile în La Fântâna sunt pe lista de priorităţi

Parcul auto al companiei s-a mărit chiar din primul trimestru al 2012. Deja au fost achiziţionate 15 maşini pentru distribuţie, 10 maşini pentru activitatea de igienizare şi se aşteaptă livrarea a 4 echipamente de ridicat. Şi cum în calitate de manager trebuie să ai o viziune de ansamblu planul de investiţii pentru perioada 2013 – 2016 prevede înlocuirea unui alt număr de 120 maşini.

Pe lângă fluxul de distribuţie continuu, flota auto trebuie întreţinută în parametri optimi. Majoritatea companiilor care deţin parcuri auto aleg să îşi externalizeze serviciul de management al flotei pentru că a[a pot opera costuri fixe, estimate pe o period` mai ndelungat`. Mihai Matyas ne-a spus cum este în cazul companiei pe care o conduce.

“Nu avem externalizat serviciu de management al flotei. Folosim un soft specializat şi resurse interne pentru a putea gestiona toate modificările care apar în starea flotei, pentru înregistrarea şi urmărirea tuturor cheltuielilor legate de reparaţii, revizii, asigurari. De asemena acest soft lansează diferite alarme pentru diferite acţiuni ce trebuie efectuate (revizii, reînoire asigurări, taxe)”. 

Ca şi director general al unei companii, responsabilităţile, situaţiile-problemă sau provocarile profesionale sunt la fiecare pas. Pentru Matyas aproape toate se rezumă la satisfacerea clienţilor. Fiecare zi e o provocare în plus pentru că 24 de ore reprezintă timpul în care poţi face un client să mai apeleze şi a doua oară la serviciile tale.

“Gradul înalt de satisfacţie al clienţilor, pe care îl urmărim periodic, ne arată că provocările zilnice sunt depăşite cu success. Dar, întotdeauna este loc de mai bine”, spune Matyas.

“Incerc să fiu acelaşi om peste tot: un om iubit şi obişnuit”

În spatele oricărui om de afaceri se află o persoan` e regla fel ca noi, poate. Aşa este şi în cazul managerului La Fântâna. Are hobby-uri, plăceri, timp liber petrecut cu familia. Despre el spune că vrea să fie“acelaşi om peste tot: un om iubit şi obişnuit”. Cu siguranţă că în fiecare zi pe plan profesional are multe neîmpliniri, dar când vine vorba de familie şi prieteni încearcă să se detaşeze de probleme şi să se bucure de fiecare moment petrecut cu cei dragi. Nu există termen de comparaţie pentru importanţa familiei. În weekenduri în general îşi găseşte timp pentru toate pasiunile, ieşiri cu prietenii, bridge sau pescuit . Este de părere că viaţa profesională trebuie să fie clar delimitată de cea personală pentru că atunci când ajungi acasă cu probleme de serviciu nu te poţi bucura de familie îndeajuns.

Până la urmă viaţa unui manager se împarte între birou şi familie. Trebuie mereu să te comporţi diferit în cele două situaţii şi să faci faţă oricărei probleme fără să le transformi în probleme comune. Succesul unui om de afaceri vine din performanţele companiei depăşite zilnic, sub conducerea sa, iar cele personale din lucrurile pe care le regaseste alături de cei dragi. Aşa am putea defini reuşita din viaţa lui Mihai Matyas.

Cele mai citite stiri