Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Din ce in ce mai multe orase opteaza pentru sistemul BRT

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Roxana Burghina
30 octombrie, 2012
Imbunatatirile care se aduc unui sistem de transport in comun - si aici ne referim la o infrastructura dedicata autobuzelor, la vehicule noi, dar si la eficientizarea timpului parcurs de acestea - implica un sistem de transport special, cunoscut sub numele de bus rapid transit sau, pe scurt, BRT.

MULTIMEDIA | MAI MULTE FOTO

Obiectivul principal al unor astfel de sisteme este sa ofere un serviciu de transport public mai eficient, foarte rapid si calitativ. BRT este caracterizat in primul rand de flexibilitate, reprezentand combinatia ideala dintre lungimile statiilor, calitatea vehiculelor, eficienta traseelor si dezvoltarea unei retele de transport public integrata perfect in traficul urban.

Primul astfel de sistem a fost implementat in anul 1972, in orasul Curitiba din Brazilia, insa cel din Indonezia este cel mai lung din lume, avand la ora actuala peste 370 de kilometri, incluzand sistemul din Jakarta, care numai el insumeaza 170 de km.

Conform datelor stranse de trei organizatii non-guvernamentale internationale, printre care si Institutul Mondial pentru un Transport Sustenabil, 147 de orase din lume au implementat sisteme BRT, care deservesc 24 de milioane de pasageri pe zi. Se pare ca cererea pentru un astfel de sistem este din ce in ce mai mare, mai ales datorita faptului ca reduce costurile operatorilor de transport, dar ofera si un transport in comun sustenabil si mult mai eficient.

Din anul 2000, au fost implementate 129 de astfel de coridoare de tranzit rapid, 37 dintre ele dupa 2010. Conform cifrelor, retelele din America Latina sunt cele mai dezvoltate, transportand zilnic peste 50% din numarul total de pasageri al sistemelor BRT globale.

MULTIMEDIA | VIDEO

• Din ce in ce mai multe orase opteaza pentru sistemul BRT

Cele mai citite stiri