Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Automobile Dacia, din lansare in lansare

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Stefania-Alina Hasan
14 decembrie, 2012
Dupa ce Dacia Lodgy a adus succes brandului romanesc, compania isi continua seria de lansariaducand pe piata modelele Dokker si Dokker Van produse in uzina din Tanger, Maroc. Acestea au ajuns si pe piata autohtona la mijlocului lunii septembrie. Gratie celor doua nou-sosite ale caror nume vine din cuvantul englezesc "dockworker" (muncitori care se ocupa de incarcarea si descarcarea navelor in port), Dacia a ajuns la noua modele lansate in opt ani.

MULTIMEDIA | MAI MULTE FOTO

Locul de productie

Uzina din Tanger a insemnat o investitie de un miliard de euro, aici fiind fabrica unde se produce si modelul Lodgy. Uzina are o capacitate actuala de productie de 170.000 de vehicule pe an, suma care va ajunge in timp pana la 400.000 de unitati pe an. Fabrica auto este prima de profil Zero Carbon din lume si fara deversare in mediul natural a apelor de origine industriala. Emisiile de CO2 sunt reduse cu 98% fata de cele realizate de o uzina cu capacitate de productie echivalenta, restul de 2% fiind compensate fie prin achizitionarea de credite carbon, fie prin actiuni de reimpadurire sau de dezvoltare a panourilor solare.

Comercializarea autovehiculelor Dokker a inceput din luna iunie, in toamna aceasta urmand ca ele sa ajunga in toata Europa, la preturi cuprinse intre 9.000 si 13.600 de euro pentru Dacia Dokker si intre 8.700 si 11.100 de euro pentru Dokker Van.

Dacia Dokker si Dokker Van sunt destinate utilizarii mixte, putand raspunde nevoilor micilor comercianti si intreprinzatori, dar si celor familiale. Cu ajutorul lor se pot transporta obiecte voluminoase, numai prin rabatarea banchetei din spate a Daciei Dokker obtinandu-se un volum de incarcare de 3 m3. Referindu-ne la acest model pentru cinci persoane putem spune ca pasagerilor li se ofera cel mai mare volum de portbagaj din segmentul din care vehiculul face parte. Accesul la zona de incarcare sau la locurile din spate fiind facilitat de cele doua usi laterale culisante vitrate. 

Dacia Dokker e dotata cu doua motorizari pe benzina si doua pe motorina. Modelul 1.6 care dezvolta o putere de 85 CP si atinge 159 km/h, consuma intr-un ciclu urban 9.9 l/100km si intr-unul extra-urban 6.2 l/100km si are sarcina utila cuprinsa intre 419 si 603 kg. Varianta 1.2 TCe cu 115 CP (primul motor turbo pe benzina cu injectie directa produs de grupul Renault) si cu o viteza maxima de 175 km/h, are un consum de 7.5 l/100km intr-un ciclu urban, 5.2 l/100km intr-unul extra-urban si o sarcina utila de la 440 la 543 de kg.

Motorizarile diesel sunt 1.5 dCi cu 75 CP, viteza maxima 150 km/h si consum de 5.2 urban si 4.1 l/100km extra-urban, cu o sarcina utila cuprinsa intre 419 si 538 kg, dar si varianta 1.5 dCi cu 90 CP si viteza maxima de 162 km/h, aceasta avand acelasi consum ca modelul prezentat anterior si o sarcina utila putin mai mare cuprinsa intre 449 si 574 kg.

Toate modelele au cutie de viteze manuala si motorizari conforme cu normele legislației Euro 5.

Locul al doilea la Van of the year 2013

In cadrul Salonului IAA pentru Vehicule Comerciale de la Hanovra, a avut loc desemnarea castigatorului “International Van of the Year 2013”. Noul Ford Transit Custom a fost cel care a obtinut titlul, insa utilitara Dokker Van a fost si ea prezenta pe podium, ocupand locul al doilea. Imediat dupa modelul Dacia s-a clasat si Mercedes-Benz Citan.

Versiunea utilitara, Dacia Dokker Van, este o furgoneta fiabila si robusta cu o mare capacitate de incarcare oferita si de modularea scaunului din dreapta (Optiunea Dacia Easy Seat). Pentru a usura incarcarea, Dokker Van este prevazut cu una sau doua usi laterale culisante care asigura o lațime maxima de incarcare de 703 mm. In plus, ușile din spate asimetrice cu deschidere in 3 puncte ofera o lațime de incarcare de 1.082 mm, iar faptul cavanul prezinta numeroase posibilitati de modulare si multe accesorii faciliteaza si mai mult incarcarea. Spre exemplu, cele optinele de ancorare in planseu permit fixarea obiectelor fragile.

Dokker Van este si el dotat cu doua motorizari pe benzina si doua pe motorina, aceleasi ca ale Dokkerului pentru persoane, care au si aceleasi puteri si acelasi consum. Sarcina utila a van-ului ajunge pana la 750 kg, volumul util pana la 3,3 m³, iar inaltimea de incarcare pana la 1,27 m.

Pentru ca Renault este lider in domeniul vehiculelor utilitare usoare in Europa, lansarea Dacia Dokker Van va ajuta grupul sa isi pastreze aceasta pozite, conform unei declaratii oferite de catre reprezentanti ai companiei. Proiectarea modelului Dokker Van a fost realizata conform exigentelor caietului de sarcini conceput de Renault pentru gama sa de vehicule utilitare.

Si vechile modele capata o imagine noua

Dokker nu este singura noutate de la Dacia deoarece producatorul roman a prezentat la sfarsitul lunii septembire la Salonul Auto de la Paris, noile Logan, Sandero si Sandero Stepway care aduc imbunatatiri designului si echiparii anterioare. Printre inovatiile aduse odata cu aceste autovehicule se afla si sistemul Media Nav prin care anumite functii ale masinii, precum radioul, naviпatia sau sistemul de telefonie Bluetooth pot fi controlate cu ajutorul unui ecran tactil de sapte inci (18 cm) asezat pe plansa de bord. Noul Logan care este introdus la opt ani de la aparitia primului model va putea fi comandat in Romania incepand de la sfarsitul acestui an, insa noile Sandero si Sandero Stepway vor putea fi comandate chiar incepand de la 1 octombrie.

Cota de piata Dacia in 2011 in Romania a fost de 28.9%, in scadere fata de 2010 cand aceasta atingea 31.7%. Insa, vanzarile  Automobile Dacia la nivel mondial in 2011 au depasit 340.000 de automobile, fiind cu 1,8% mai multe decat in 2010. Cel mai bine vandut model a fost SUV-ul Duster, cu mai mult de 160.000 unitati livrate, urmat de Logan si Sandero. Majoritatea productiei merge la export in Europa, Franta fiind principala piata de export pentru companie, iar Germania ocupand pozitia a doua. Ramane de vazut daca la raportul anual pentru 2012, Dokker va devansa in vanzari Dusterul si daca noua imagine Dacia va creste sau nu cota de piata si incasarile comaniei. Pana cand se va trage linia, conducerea Dacia vede in 2012 un an foarte bun, noile modele (Lodgy, cele doua  Dokker, noul Logan, Sandero si Sandero Stepway) dorind sa revigoreze vanzarile grupului si sa creasc` imaginea fabricantului roman.

Cele mai citite stiri