Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

An record pentru Dacia la nivel global

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Aurelian Adrian Butoi
18 ianuarie, 2013
Producatorul autohton Dacia a inregistrat un numar record de vanzari in 2012, cu aproape 360.000 de vehicule comercializate in toate lumea si cu 6 noi modele lansate.

Vanzarile globale in 2012 au atins numarul de 359.822 de vehicule purtand sigla Dacia, in crestere cu 4,8% fata de nivelul inregistrat in 2011.

Lider in Romania, din nou

Dacia a reusit sa se mentina lider si pe piata auto romaneasca greu incercata in 2012, constructorul obtinand o cota de 26% din vanzarile totale de vehicule noi. Datele furnizate de producator arata ca in Romania s-au vandut 22.148 de vehicule Dacia, din care 20.050 autoturisme, iar restul de 2.098, vehicule utilitare.

Cel mai bine vandut model al marcii low-cost a ramas Logan, cu 9.208 unitati, urmat de Duster, cu 5.447 de unitati si de Logan MCV, cu 1.940 de unitati.

Anul 2012 a fost si unul al lansarilor de modele noi pentru Dacia, care a intrat pe piata cu noile versiuni ale modelelor Logan, Sandero si Sandero Stepway, dar si doua modele complet noi: Lodgy si Dokker.

Monovolumul Lodgy a inregistrat vanzari in numar de 1.056 de unitati, in conditiile in care a fost lansat in luna iunie pe piata din Romania, in timp ce noul Logan si noul Sandero s-au vandut in 573, respectiv, 275 de unitati. Cele doua modele din urma au fost lansate in Romania la mijlocul lunii noiembrie a anului trecut. Modelul comercial Dokker, lansat in octombrie, a inregistrat o cerere de 316 unitati pana la finalul lunii decembrie 2012.

Vânzări Dacia pe modele în România în 2012

Model

Unităţi

Sandero (inclusiv Stepway)

  1 235

Logan berlină

  9 208

Logan MCV

  1 940

Duster

  5 447

Lodgy

 1 056

Dokker

   316

Noul Logan

   573

Noul Sandero (inclusiv noul Stepway)

   275

 

 

Logan VAN

  1 355

Logan Pick Up

    455

Dokker VAN

    288

Total

22 148


Crestere datorata pietelor din afara Europei

Pe pietele externe, Dacia a inregistrat o crestere de 8% a vanzarilor, zonele cu cele mai mari cresteri fiind constituite de nordul Africii si bazinul mediteranean, unde s-a inregistrat o crestere de 26,6%.

Cea mai mare cerere de pe pietele internationale a venit din nou din Franta, unde s-au vandut 84.522 de unitati. Pe locul doi in acest clasament a fost Germania, unde Dacia a avut o cerere de 46.590 de vehicule, iar pe trei a venit surprinzator, Algeria, unde brandul a avut o ascensiune importanta, atingand 41.710 unitati vandute. Principalul motiv pentru aceasta crestere din regiune o constituie unitatea de productie din Maroc pe care o detine Dacia.

Cresterea de 8% a brandului Dacia este unul dintre putinele motive de bucurie pentru Renault, detinatorul producatorului roman, care a inregistrat un an dezamagitor, ajungand la -22,2% in contul vanzarilor in Europa in 2012. In acelasi timp, nici Dacia nu a reusit sa avanaseze in vanzari pe teritoriul Europei, cifrele arata o scadere cu 5% fata de anul precedent. Procentul pozitiv de vanzari pe care l-a inregistrat Dacia la nivel global se datoreaza, in principal, tarilor aflate in afara granitelor europene, precum Algeria, Turcia sau Maroc.

Top 10 destinaţii export în 2012

 

Ţară

  Unităţi

Franţa

     84 522

2

Germania

     46 590

3

Algeria

     41 710

4

Turcia

     28 964

5

Italia

     26 832

6

Spania

     17 847

7

Belgia

     13 000

8

Polonia

     10 282

9

Austria

      6 557

10

Elveţia

      5 505

*

Maroc (centru de producţie Dacia)

     27 097

 

Cele mai citite stiri