Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Gladiator si Golden Dragon - protagonistii Cefin pentru 2013

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Aurelian Adrian Butoi
29 ianuarie, 2013
Pe o piata din ce in ce mai dura, in care cerintele impun performata la un cost scazut, distribuitorii de autovehicule comerciale se confrunta cu decizii importante pe care trebuie sa le ia intr-un timp relativ scurt pentru a se mentine competitivi.

MULTIMEDIA | MAI MULTE FOTO

Solutiile nu bat singure la usa si din experienta stim ca atunci cand lucrurile nu merg asa cum le-am planuit initial, e nevoie sa iesim din cutie si sa cautam o cale de a ne redresa pentru a ajunge din nou pe drumul stabilit. Studiile asupra strategiilor pe timp de criza arata ca una dintre metodele de a depasi o perioada mai delicata este reorientarea sau rebranduirea portofoliului de produse, solutie pe care o regasim si in domeniul vehiculelor comerciale, daca ne uitam la ultimele tendinte.

Marii producatori auto s-au reorientat si au inceput sa construiasca vehicule pentru segmente de piata pe care nu au mai activat sau pur si simplu nu au avut succes pana in prezent. In acelasi timp si distribuitorii multibrand au incercat sa abordeze o viziune noua pentru a se alinia cerintelor din piata.

Utilitarele usoare tin fruntea sus

Singurul segment de vehicule comerciale care este in crestere fata de 2011, atat la nivelul Romaniei, cat si in Europa,  este cel sub 3,5 tone. Nu e de mirare ca multe companii din domeniul auto mizeaza pe acest segment pentru viitor si incearca sa patrunda pe el cat mai repede. In Romania, vehiculele comerciale sub 3,5 tone inseamna cam doua treimi din piata totala, daca ne ghidam dupa statistica ACEA, care arata ca in primele zece luni s-au inmatriculat 8.136 de unitati sub 3,5 t, dintr-un total de 11.379 de vehicule comerciale.

Unul dintre cei care au reusit sa gaseasca o posibila solutie pentru a face fata cu brio provocarilor aduse de criza, a fost distribuitorul multibrand de vehicule comerciale Cefin Trucks. Bazandu-se pe o experienta de 17 ani in comercializarea vehiculelor noi si rulate, distribuitorul multi-marca a ales o abordare noua pentru anul care vine. Astfel, Cefin Trucks a deveni importatorul oficial al vehiculelor utilitare usoare asamblate de carosierul italian Giotti Victoria.

 „Pentru noi strategia multibrand este una care adauga artimetic volum, adica nu canibalizam din piata, ci pur si simplu o extidem. Tot conceptul multibrand este gandit nu sa refuzi posibilitati, ci sa activezi din nou piata”, afirma directorul general Stefano Albarosa.

Segmentul de piata pentru care distribuitorul a ales sa se adreseze prin vehiculele Giotti Victoria este cel de 2,8 tone, acesta fiind si unul foarte dinamic anul acesta.  Astfel, in aceasta categorie s-au inregistrat 5.315 unitati din cele 8.136 din tot segmentul de utilitare usoare, contorizand o crestere de 7,7%, comparativ cu anul trecut.

 „Ce ne-a ajutat sa intram pe acest segment au fost clientii care au venit si s-au interesat despre o astfel de posibilitate de transport, clienti pe care nu-i depistasem pana acum. Problema este si de dimensiune in piata pentru ca volumele pe care le genereaza brandurile pe care le avem la momentul actual, nu sunt satisfacatoare fata de capacitatea noastra. Nu putem sa ajungem la un echilibru cu doar 600 de unitati vandute pe an. Noi avem nevoie de vanzari intre 1.500 si 3.500 de masini anual”, a mai declarat Stefano Albarosa.

Clientii vizati sunt firmele de curierat si intreprinzatorii mici, care pana in prezent preferau modelele precum Dacia pentru costul redus de achizitie. Solutia pe care o propune Cefin poarta un nume sugestiv, avand nevoie de multa putere de lupta pentru a se impune in piata pe care vrea sa patrunda.

Giotti Victoria Gladiator

Gladiator este o camioneta asamblata in Italia de carosierul toscan Giotti Victoria, dar componentele sunt fabricate de compania Dongfeng, al treilea producator auto din China. In ceea ce priveste constructia autovehiculului, se poate observa stilul tipic chinez ale materialelor de calitate mai slaba si finisaje care lasa de dorit, dar accentul a fost pus pe crearea unui vehicul care sa ofere o sarcina utila cat mai mare, la un pret cat mai mic. Trebuie sa recunoastem ca in ultimul timp, chinezii au inceput sa mai tina cont si de calitate, dar de cele mai multe ori, nu indeajuns incat sa ne determine sa ne orientam catre produsele lor. Seful Cefin este, insa, increzator ca va putea convinge clientii romani ca Gladiator este intr-adevar un produs care merita investitia. Motivul care i-a determinat pe cei de la Cefin sa devina importator pentru o gama de autovehicule produse de un constructor chinez a fost cel ca inca din 2009, de cand a fost adus pe piata din Europa, Gladiator a avut o cerere destul de importanta in tari ca Anglia, Franta, Spania sau Polonia, rezultate care sunt asteptate sa apara si la noi.

„Gladiator este un produs adaptat pietei din Romania care solicita vehicule comerciale de dimensiuni mici, dar cu o sarcina utila cat mai mare si cu o finantare foarte buna. Noi oferim o solutie prin care poti sa-ti faci o flota de 10 masini investind 100.000 de euro. Daca va ganditi, aveti noua tone transportate in fiecare moment”, a precizat Albarosa.

Piata pe care Gladiator vrea sa intre este ocupata in proportie de peste 40% de Dacia, in timp ce pentru celelalte procente se bat marcile Renault, Fiat, Ford, Citroen sau Peugeot. Toate sunt derivate din autoturisme si nu pot avea o sarcina utila asa de mare precum cea pe care o ofera Gladiator, care este mai degraba un minicamion. Acesta ofera cu 40% mai mult volum si sarcina utila de transport, la un pret similar cu cel al modelelor constructorilor amintiti mai sus.

 „Noi credem ca au fost multi clienti care au cumparat vehicule de 3,5 tone fara sa aiba nevoie de ele sau clienti care au avut volume mai mari de transport, dar nu si-au permis un vehicul pe masura si s-au multumit sa cumpere o utilitara mica. Gladiator este un vehicul care se integreaza perfect cerintelor din Romania. Cum astazi orice euro conteaza, noi am vrut sa aducem o solutie pentru acest segment de clienti. Ne-am facut socoteala si pentru un plan de garantie destul de avantajos. Pentru primele trei revizii (M1), care se fac la fiecare 10.000 de kilometri, costul este de doar 49 de euro, iar pentru cea de-a patra revizie (M2), care include si schimbare de ulei si schimbarea placutelor de frana, costul va fi de 95 de euro. Nici Dacia nu poate oferi acest tarif”.

Obiectivul Cefin pentru 2013 este atingerea unei cote de 5%, care se traduce in vanzarea a circa 300 de unitati. Destul de realist, daca ne gandim ca Giotti Victoria Gladiator s-a vandut in alte tari, chiar daca sub alt nume, intr-un numar de peste 1.000 de unitati, inca din primul an de la lansare.

Pretul este situat intre 9.700 si 12.000 de euro, fara TVA. Cefin Trucks ofera si o solutie de finantare destul de avantajoasa, prin intermediul unui parteneriat cu Garanti Leasing, fiind posibila o finantare pe o perioada de trei ani, cu o dobanda de 4,9%.

Gladiator este destinat transportului general de marfa pe distante scurte si medii si este disponibil in patru variante: pick-up, cabina dubla, furgon si sasiu.

Gladiator poate fi achizitionat si in varianta GPL, fiind primul vehicul comercial de acest tip din Europa care vine cu o astfel de dotare standard. Cefin impreuna cu furnizorul de ansamble auto GPL, AGR Autogas Group, a conceput o optiune pentru modelul chinezesc, montand un kit special pentru a functiona in sistem bi-fuel. Astfel, costurile pentru consumul de carburant sunt drastic reduse, daca ne gandim ca GPL-ul a fost intotdeauna de doua ori mai ieftin decat benzina sau motorina. Motorul pe benzina, care este derivat dintr-o varianta Suzuki, are o capacitate cilindrica de 1.310 cmc si dezvolta o putere de 79 CP. Varianta pe GPL beneficiaza de un sistem cu calculator si injectoare proprii care gestioneaza dozajul de combustibil astfel incat vehiculul sa aiba un consum echilibrat si sa pastreze performante aproximativ la acelasi nivel cu cele ale propulsorului exclusiv pe benzina.

Autobuze Golden Dragon

Divizia specializata pe segmentul de vehicule destinate transportului de persoane a Cefin Romania este 4BUS, care vine si ea cu o solutie pentru segmentul de autobuze. Compania a devenit importatorul oficial in Romania al marcii chineze de autobuze Golden Dragon.

Xiamen Golden Dragon Bus este unul dintre cei mai cunoscuţi producatori chinezi de autobuze, avand o capacitate de 30.000 de unitaţi pe an. Pana in luna noiembrie 2012, compania a vandut 26.748 de unitaţi in Asia si Europa (cele mai multe in Finlanda si Germania).

Primul model omologat si adus in ţara de 4BUS este Golden Dragon 6125CL, un autobuz urban low floor, de 12 metri lungime, cu o capacitate de 28-30 de locuri. Modelul are trei usi si este dotat cu motor Cummins, cu o putere maxima 221 sau 300 de CP. Autobuzul vine cu o garanţie de doi ani, in limita a 200.000 de km, si are un pret de pornire de 140.000 de euro.

Conform declaratiilor directorului 4BUS, George Stamate, in urma unei comenzi durata de livrare a autobuzului se incadreaza in termen de 90 de zile (60 de zile producţia si 30 de zile transportul). Mai mult decat atat, urmatoarele modele pe care 4BUS vrea sa le aduca in Romania sunt varianta hibrida a autobuzului de 12 metri, un troleibuz pe care sa il asambleze in parteneriat cu Astra Bus, si un autobuz turistic de 9 m.

Sperantele pe care jucatorii din piata auto le au pentru anul viitor par a fi in perfecta acceptiune cu sintagma „esentele puternice vin in recipiente mici”, concluzie pe care o tragem din ce in ce mai des. Tendinta de minimizare nu a inceput cu masinile, dar a atins si aceasta zona, asa ca nu ne ramane decat sa vedem daca mai mic inseamna si mai bun in acest domeniu.

Cele mai citite stiri