Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Comenzile online si IMM-urile anima piata de curierat

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Loredana Ciubotaru
26 martie, 2013
Desi anul 2013 nu se arata deloc bine din punct de vedere al revenirii economice, sunt companii care aleg sa continue investitiile in Romania si sa-si asume riscuri pentru a ajunge pana la urma competitivi in adevaratul sens al cuvantului. Spre deosebire de alte piete, cea de curierat sta destul de bine. Anul 2012 a insemnat o mentinere pe linia de plutire, cu fluctuatii, dar per total stabila. Comertul online reprezinta principala baza a firmelor de curierat din tara noastra. Romanii au facut cumparaturi online in valoare de aproximativ 3.000 de lei in fiecare ora, in primele noua luni ale lui 2012, potrivit celui mai recent raport de activitate realizat de  prima si cea mai mare retea de marketing afiliat din Romania si Bulgaria.

Romanii au platit 346 euro pe minut pentru achizitii online, in 2012

MULTIMEDIA | MAI MULTE FOTO

Daca acum patru ani ne era greu sa ne imaginam ca romanii isi vor cumpara frigiderul sau aragazul de pe internet, acum chiar se intampla lucru asta. Dar trebuie sa tinem cont si de bancile sau segmentul pharma, care sunt alti doi pioni care ridica, constant nivelul volumului de marfuri transportat de „carausi”.  Piata locala este dominata de multi­nationalele DHL si TNT, companii cu talii de afaceri de 30-35 milioane de euro. Acestea sunt urmate de companii fondate de antreprenori locali.

Volumul platilor online cu cardul a crescut cu 38% in primele noua luni ale lui 2012, fata de aceeasi perioada 2011, depasind volumul total inregistrat la nivelul aceluiasi an.

Insesi jucatorii din primele randuri declara ca faptul ca piata din Romania este una competitiva si exista mereu o lupta pentru primele locuri, te impinge sa te extinzi periodic si sa investesti in servicii de cea mai buna calitate. Pentru ca e de ajuns sa livrezi comanda cu un minut mai devreme fata de competitorul tau si clientul nu mai are nevoie de nicio dovada ca sa te aleaga pe tine.

Mai multe spatii de depozitare, castig sigur

DHL Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de curierat, si-a facut publice obiectivele pentru 2013, anul acesta fiind unul in care se va pune accent deosebit pe activitatea IMM-urilor, cresterea capacitatii de transport si imbunatatirea timpilor de livrare. Segmentul IMM reprezinta aproximativ 80 % din numarul total de peste 5.000 de clienti ai DHL Romania, iar veniturile aduse de acest segment companiei sunt de peste 60% din total. Asta inseamna practic, sa stii care este nevoia din piata si sa gasesti solutii pentru a evolua constant. Planul de dezvoltare inceput anul trecut, cand au fost achzitionate 100 de vehicule noi marca VW Crafter si 2 aeronave cargo pentru huburile din Arad si Cluj, este continuat si in 2013. "Investitia in flota se ridica la o valoare de circa 2,5 milioane de euro, iar pentru anul acesta avem in plan modernizarea centrelor logistice, deschiderea unui nou centru operational in Cluj, precum si achizitia unei noi aeronave pentru centrul din Otopeni", a declarat directorul general DHL Romania, Daniel Kearvell.

Si totul parca merge conform planului pus pe hartie, daca in luna ianuarie 2013, DHL are aproape 70 de clienti noi.

Se pare ca investitiile in spatii de depozitare este trendul pietei in 2013. TNT Romania, parte a TNT Express, unul dintre liderii globali in curierat si servicii logistice, a inaugurat un nou hub, in imediata vecinatate a Aeroportului International “Traian Vuia” din Timisoara. Centrul a fost construit conform specificatiilor TNT, pentru a oferi suportul operational si tehnologic specific serviciului express de inalta performanta. Companiile din zona de vest a Romaniei obtin astfel acces la  capacitati operationale extinse, conexiuni aeriene si rutiere directe, precum si toate facilitatile necesare industriilor de varf.

Noul hub express reprezinta un punct nodal pentru conexiunile locale si nationale, fiind situat la mai putin de 1 km de Aeroportul din Timisoara, in imediata vecinatate a liniei de centura. Noi resurse sunt puse astfel la dispozitia companiilor din zona de vest a tarii si a cluster-ului industrial din proximitatea Timisoarei, cu suportul retelelor integrate TNT. Expedierile nationale sau internationale, precum si operatiuni logistice de amploare reflectand contracte comerciale sau campanii complexe, vor fi procesate in cadrul acestui nou hub modern, cu 1200 mp de spatiu de depozitare. Accesul transporturilor in zona de depozitare este facilitat si securizat in cadrul celor 22 de zone de parcare pentru autoutilitare, al celor 7 platforme destinate camioanelor Retelei Rutiere Europene TNT Express, precum si pe platforma destinata exclusiv transporturilor aeriene.

Resursele umane, sprijina firmele de curierat

Investitia in noul centru operational de la Timisoara a fost insotita, pe parcursul anului 2012, de o abordare concentrata in directia pregatirii echipelor de angajati TNT din acest centru. Expertiza astfel dobandita urmeaza sa fie valorificata in beneficiul partenerilor companiei. Domeniile specifice pentru care au fost derulate programe complexe de training sunt: securitatea aviatica si cargo, noutatile aparute in reglementarile referitoare la derularea transporturilor internationale si fomalitati vamale. Sistemele implementate in cadrul noului centru nu ar fi putut fi utilizate la intregul potential, in lipsa unor astfel de programe coerente si consistente de training, ale caror efecte se regasesc pe termen lung in calitatea serviciilor oferite de TNT. De aceea, numarul cursurilor derulate de TNT Romania a crescut in 2012 cu 20% fata de anul anterior, dupa cum declara HR Manager TNT Romania,  Ana Glavce.

Atentie, pachet eco!

Dar, acestea nu sunt singurele planuri de viitor pentru firmele de curierat.  Nu mai este o noutate ca Uniunea Europeana tot impune legi si regulamente pentru a ne impinge sa ne achizitionam masini eco. Si cine ar putea intelege mai bine importanta acestui tip de masina, daca nu companiile de curierat a caror activitate se bazeaza in principal pe transportul rutier. Asa se face ca FAN Courier ar putea sa faca distributia coletelor sau a scrisorilor cu autovehicule electrice sau cu scutere electrice. Centrul Vechi al Capitalei este prima zona unde urmeaza sa se practice acest mod ecologic de livrare. Compania de curierat are in plan achizitionarea unor autovehicule model Kangoo Z.E. de la Renault, potrivit reprezentantilor sai, insa  tot ei sunt cei care precizeaza faptul ca achizitia ar fi posibila cand va exista infrastructura necesara.

Firmele de curierat spera la o crestere si in 2013, mai au investitii de finalizat, servicii noi de deschis, iar optimismul ii impinge sa creada ca piata de curierat o sa mearga foarte bine, chiar daca ce se intampla in jurul lor nu este deloc multumitor. Oamenii vor ajunge sa foloseasca din ce in ce mai mult serviciile de comert online pentru ca este mult mai comod sa faci totul din fata unui calculator si sa comanzi ceva. Este mult mai simplu, decat sa mergi la magazin, sa pierzi timpul in trafic. Mai ales, ca sunt conditii care iti permit sa returnezi produsul. Asadar, acesta este principalul segement pe care il urmaresc firmele de curierat, cel care le accelereaza investitiile si dezvoltarea de tehnologii pentru a ridica standardele serviciilor. Un alt punct element care ii ajuta pe reprezentantii societatilor de curierat sa creada intr-o crestere de aproximativ 10% anul acesta este liberalizarea pietei de curierat, prin indepartarea monopolului Postei Romane.

 

Top 5 Profit pentru Romania

·         URGENT CURIER

·         UPS ROMANIA

·         HERMES COURIER SERVICES

·         G COURIERS EXPRESS ALERT

·         FASTIUS CURIER

 

CEO firme curierat

·         DPD Romania - Lucian Aldescu

·         TNT Romania - Bogdan Enache

·         DHL Romania  - Daniel Kearvell

·         Fan Courier - Neculai Mihai

Cele mai citite stiri