Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Cea mai mica utilitara electrica din lume

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Aurelian Adrian Butoi
15 iulie, 2013
De la lansarea din 2009, micutul Renault Twizy a trecut de la stadiul de concept la productia in serie, ajungand unul dintre cele mai apreciate modele electrice de pe piata europeana. Acum, inginerii francezi au transformat masinuta electrica intr-una potrivita pentru livrari urbane, aceasta primind denumirea sugestiva „Renault Twizy Cargo”.

MULTIMEDIA | MAI MULTE FOTO

Desi Twizy este mai mult un quad-bike cu acoperis, Renault a avut ambitii mari pentru modelul electric. Astfel, au aparut concepte pentru o masina de curse, Twizy Formula 1 sau pentru o masina de pompieri.

Pentru modelul Cargo, francezii au scapat de scaunul din spate destinat pasagerului si au inlocuit spatiul ramas liber cu un portbagaj de 180 litri si o sarcina de 75 kg. Micutul caraus dispune si de o usa care se deschide pana la 90 de grade.

Desigur, nu va putea cara mobila sau un europalet cu marfa, dar este foarte potrivit pentru serviciile de curierat rapid la nivel urban.

Cei care considera astfel de masinute electrice adevarate pericole pentru sofer ar trebui sa stie ca Renault Twizy Cargo dispune de centura de siguranta cu 4 puncte de sprijin, airbag si cabina protectoare.

Renault va veni cu doua tipuri de motoare electrice noi: unul de 5 CP, care este limitat la o viteza maxima de 45 km/h si o autonomie de 80 km si altul de 17 CP, care poate ajunge pana la 80 km/h si o autonomie asemanatoare.

Pretul de incepere anuntat in Franta pentru versiunea cu motor mai mic este de 8.080 de euro, iar pentru  „pasionatii de viteza”, ce prefera versiunea de 17 CP, se mai adauga 700 de euro. La costul de achizitie se adauga cam 50 euro pe luna pentru inchirierea bateriei (programul standard Renault pentru modelele sale electrice).

Renault apreciaza ca 60% dintre clientii lor pentru modelele electrice au fost firme. Spre deosebire de variantele F1 sau cea de pompieri, Twizy Cargo chiar va avea o utilitate pentru multi dintre acesti clienti.

Pe langa banii economisiti pe benzina si faptul ca vor conduce un vehicul eco-friendly (pentru cei carora le pasa de asta), un Twizy pentru livrari este ideal pentru ca se poate strecura prin aglomeratie si poate fi parcat aproape oriunde.

Din pacate, nu vom vedea prea curand masinute electrice care sa ne livreze pizza sau sa ne aduca corespondenta prin Romania, dar e bine sa stim ca exista si aceasta varianta.

Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Primul test cu MAN TGX V8
Transport urban in Munchen

Articole din editia curenta

    Logistica și transportul în automotive
  • Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
  • Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
  • Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
  • Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
  • Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul
Cele mai vizualizate:
road-trip-2015

CURS VALUTAR

EUR 4.5441
USD 4.2456
GBP 5.4336
CHF 4.2498