Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Companiile multinationale de logistica prospera pe o piata dificila

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Aurelian Adrian Butoi
30 septembrie, 2013
Piata de servicii logistice se afla intr-o dezvoltare sanatoasa in ultimii ani, companiile multinationale venite in Romania profitand de expertiza si resursele pentru a contracta clientii majori din industriile care inca se pastreaza profitabile la noi, precum FMCG sau auto.

MULTIMEDIA | MAI MULTE FOTO

Kuehne + Nagel, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata logistica mondiala, prezent si in Romania, resimte aceasta dezvoltare, mizand si pe domenii nisate, care sunt mai greu de speculat pentru majoritatea concurentilor, precum industria aeronautica sau cea farmaceutica.

Pierpaolo Sironi, CEO-ul KN Romania, ne-a vorbit despre planurile operatorului german pe piata locala.

Transporter: La jumatatea anului, cifra de afaceri a companiei la nivel international a crescut cu aproximativ 3%. Care sunt rezultatele filialei din Romania si cu cat estimati ca va creste cifra de afaceri in 2013?

Pierpaolo Sironi: Pentru prima jumatate a anului 2013, cifra de afaceri a ramas stabila, in timp ce profitul brut a crescut cu 15%, ca urmare a unor masuri stricte de control al costurilor luate pentru a face fata situatiei economice actuale.

Kuehne + Nagel Romania a angajat 90 de oameni in luna iunie dupa semnarea unui contract cu un client importanta din industria FMCG, pentru care va opera servicii in parcul logistic din Ploiesti.

Transporter: Ce investitii aveti in plan pentru viitorul apropiat?

Pierpaolo Sironi: Planuim sa ne extindem activitatile pentru Contract Logistic dedicate industriei FMCG atat pentru depozitare cat si pentru distributia nationala. In plus, investim intens in trainingul si dezvoltarea continua a angajatilor nostri. Ne confruntam cu o competitivitate stransa si nu doar pretul este baza unei decizii, ci si calitatea serviciilor oferite si abilitatea angajatilor de a intelege mecanismul afacerii clientilor sau provocarile acesteia de a defini solutiile logistice optime.

Transporter: Aveti o strategie pentru atragerea noilor clienti sau veti incerca sa va concentrati pe clientii existenti?

Pierpaolo Sironi: Ne concentram pe segmente industriale si dezvoltam solutii personalizate pentru acestea. De exemplu, am lansat de curand noul nostru produs KN EngineChain, ce este dedicat industriei aeronautice. Este o nisa de piata foarte valoroasa. Am lansat si serviciul KN Pharma Chain pentru a transporta bunuri cu temperatura controlata in cazul transportului aerian. O solutie benefica acestei industrii avand in vedere ca KN este singurul furnizor care ofera GXP in conformitate cu toate aeroporturile din Europa si din strainatate. Suntem intr-o continua extindere a retelei. De asemenea, vizam intens si piata auto si dezvoltam solutii pentru lantul de aprovizionare. Romania este un partener comercial important pentru acest sector in Europa si cu suportul retelei noastre din intreaga Europa putem adauga un plus de valoare serviciilor adresate clientilor nostri si clientilor acestora.

Transporter: In cel mai recent comunicat se vorbeste despre serviciile pentru Tom Tailor. Kuehne + Nagel ofera servicii logistice si pentru alti producatori de haine, precum C&A. Se vor extinde aceste colaborari si pe piata de moda din Romania?

Pierpaolo Sironi: Colaborand deja cu clienti din industria modei in alte locatii KN din Europa de Est si vom incerca sa extindem cooperarea si in Romania. Clientii au fost multumiti de colaborarea avuta cu KN in alte locatii si datorita faptului ca acestia sunt printre liderii internatinali din aceasta industrie cauta acelasi nivel al calitatii  serviciilor pe care il vor primi doar daca vor folosi acelasi furnizor de servicii logistice. Nivelul serviciilor noastre este standardizat in toate tarile si folosim de asemeni si un sistem global IT. In principal, in Romania ne concentram asupra sectoarelor High Tech, FMCG si Bunurilor Industriale.

Transporter: Compania este foarte puternica in Ungaria. Ce avantaje competitive are Ungaria fata de Romania? Unde ar mai trebui lucrat pentru a creste volumul de afaceri in domeniul logisticii in tara noastra?

Pierpaolo Sironi:   Cum KN este cunoscuta ca a castigat tenderul de a fi furnizor de servicii logistice pentru fabrica DAIMLER BENZ PE KECSEMET. Aceasta fabrica (care angajeaza peste 300 de oameni) ar fi trebuit sa fie construita in Romania daca autoritatile romane ar fi oferit mai multe avantaje decat vecinii nostri.

Multe companii investesc in Romania deoarece avem un nivel ridicat al competentei in productie mai ales in domeniul textilelor, cat si al utilajelor. Cu toate acestea, investitorii trebuie sa se asigure ca nu exista obstacole atunci cand vine vorba de transport sau de calitatea serviciilor de-a lungul lantului de aprovizionare. Aici inca ne confruntam cu dezavantaje fata de alte piete, in special in locatiile din Europa de Est. Nivelul nostru de salarizare este inca atractiv, pregatirea oamenilor este competitiva, insa infrastructura este foarte slaba.

Potrivit  directorului Kuehne + Nagel, marile companii producatoare iau in considerare transferul productiei din Asia inapoi catre Europa deoarece costul transportului creste continuu. In acelasi timp, si cererea de  productie pentru piata locala asiatica este in crestere, ceea ce duce implicit la  cresterea costurilor de productie.

In acest moment, compania foloseste subcontractanti pentru transportul national cat si pentru cel international.

„In baza noastra avem sute de nume,dar principalii nostri subcontractori nu depasesc 20 de companii atat pentru Ne auditam toti subcontractorii pentru a asigura un nivel ridicat al serviciilor, astfel incat sa nu lucram cu cel mai ieftin ci cu cel mai de incredere”, spune Pierpaolo Sironi.

Kuehne + Nagel Romania a avut o cifra de afaceri de aproape 38 milioane euro in 2012. In portofoliul de clienti al operatorului se regasesc companii precum Unilever, Phillip Morris, Arabesque, Huawei sau Mr. Bricolage.

Cele mai citite stiri