Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Transportul internaţional de persoane, în continuă expansiune

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Loredana Ciubotaru
04 ianuarie, 2014
Deși criza economică din Europa a făcut ca tot mai mulţi români să se întoarcă din ţări precum Spania sau Italia, transportul internaţional de persoane creşte de la an la an şi se dezvoltă tot mai bine pe partea de turism.

Eurolines, una dintre cele mai mari companii de transport international rutier de persoane, preconizează şi pentru acest an o creştere de aproximativ 10% pentru total piaţă.

Grupul Eurolines România a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2013 o creştere de 9,5% a numărului de pasageri transportaţi comparativ cu anul 2012. Pentru întreg anul 2013, estimăm ca prin intermediul autocarelor Eurolines România vor călători cu 10% mai mulţi pasageri faţă de anul trecut”, declară Dragoş Anastasiu deţinătorul Eurolines România.

Eurolines are o flotă de 33 autocare proprii (Scania, Mercedes și Setra), la care se adaugă cele ale subantreprenorilor cu care lucrăm.

De asemenea, pentru anul acesta, grupul Eurolines estimează o cifră de afaceri mai mare cu 36% faţă de nivelul de anul trecut de 243 milioane de lei înregistrat anul trecut, şi o creştere a profitului de 5%. Rezultatele înregistrate, cât şi cele previzionate se bazează pe clientela Eurolines stabilă, pe noile rute, pe investiţiile constante în noile agenţii ale grupului şi în operarea de noi linii, precum şi în oferirea unor servicii de calitate superioară, după cum susţine Anastasiu.

Eurolines România este membră a alianței internaționale Eurolines și funcționează în România din anul 1995.

Grupul Eurolines România a deschis 11 agenții de turism în perioada ianuarie-aprilie 2013, crescându-și astfel rețeaua de distribuție de la 64 de birouri de vânzare la sfârșitul anului trecut la 75 la finele lunii aprilie a.c. Acest lucru ne indică capitalul care a fost investit de companie, având în vedere că pentru un singur punct de lucru se alocă 30.000 euro.

Investiţiile care susţin business-ul

De asemenea, numărul liniilor pe care le operează grupul s-a extins prin tranzitarea relaţiei Dortmund şi, recent către Bordeaux, pentru că datele grupului arătau o deschidere a românilor pentru ţări precum Germania, urmată de Franţa şi Elveţia. Astfel, s-a ajuns la peste 300 de destinaţii europene tranzitate de autocarele Eurolines.

Eurolines a preluat în luna aprilie 2013 transportatorul german de persoane Kessler

Odată cu extinderea rețelei de agenții, numărul de consultanți de turism a crescut, ajungând la 210 în prezent, față de 145 în aceeași perioadă a anului trecut. Per total, acum în Grupul Eurolines lucrează aproape 500 de angajați, cu 11% mai mulţi față de aceeași perioadă din 2012.

Touring Europabus, parte a grupului Eurolines, şi-a extins reţeaua de agenţii TUI TravelCenter, după ce a deschis o unitate în Chişinău, printr-o investiţie de aproximativ 50.000 euro, sumă ce include şi acţiunile de promovare din acest an.

Piaţa la „negru” crează în continuare probleme

Când vine vorba de principalele provocări pe care le întâmpină jucătorii de profil în actuala perioadă, Dragoş Anastasiu aminteşte de legislaţia deficitară, drumurile proaste şi majorarea preţurilor la carburanţi. Dar cele mai acide probleme cu care se confruntă comunitatea de business „sunt concurenţa neloială din partea transportatorilor pirat (mai ales a celor cu microbuze de 7+1 locuri) şi concurenţa din partea companiilor aeriene low-cost. O provocare o reprezintă şi eforturile consistente şi necesare pentru reinnoirea flotei. Criza economică din majoritatea ţărilor europene înfrânează şi ea piaţa transporturilor de pasageri şi marfă”, declară Anastasiu.

Standardele turismului românesc prin ochii transportatorului

Aşa cum arată şi rezultatele emise de Eurolines, transportul internaţional de persoane înseamnă turism. La acest capitol România a fost mereu criticată. Începând de la infrastructura deficitară, până la serviciile oferite. „Trebuie investit în atitudine, în educaţie şi cultură bazată pe servicii de calitate. Şi mai trebuie creată o unitate între actorii din turism, pentru ca toţi să aibă acelaşi limbaj, aceeaşi viziune şi strategie. Apoi, în special cei din domeniul HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele), trebuie să investească în produsul oferit turiştilor, care trebuie să fie simplu, curat, clar şi orientat către nevoile clienţilor. Abia după aceea trebuie investit în promovarea turismului românesc. Şi evident că ne trebuie şi infrastructură turistică dar este greşit să credem că aceasta stă la baza unei dezvoltări. Este un element important, dar nu primordial aşa cum este atitudinea şi calitatea serviciilor”, mărturiseşte Dragoş Anastasiu. 

Cele mai citite stiri