Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Autocarul, a doua casă a fotbaliştilor

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: transporter.ro
04 ianuarie, 2014
Pentru orice persoană, microbistă sau nu, autocarul nu ar fi primul lucru pe care l-ar asocia cu o echipă de fotbal. Şi asta pentru că puţini dintre noi stau să vadă dincolo de surescitarea pe care o oferă un meci de fotbal. Pentru fotbalişti însă, unul dintre obiectele indispensabile este vehiculul care îi duce în cantonamente, pe care îl folosesc în cele mai lungi deplasări şi care, nu în ultimul rând, le este ca o a doua casă, una mobilă.

Aşa cum ne-au explicat mai mulţi reprezentanţi ai cluburilor de fotbal din liga I, o echipă de fotbal reprezintă mult mai mult decât ne-am putea imagina. O echipă de fotbal înseamnă o istorie, o tradiţie, o emblemă, un imn, nişte culori şi, mai presus de toate un autocar personalizat şi dotat după nevoile fotbaliştilor.

 

Campioana României, FC Steaua Bucureşti deţine un autocar de cinci stele, cumpărat în 2007. Acesta este dotat cu climatizare, minitoaletă, frigider şi camere video. Pe părţile laterale sunt inscripţionate stema Stelei, o minge de fotbal şi o cruce, iar pe spatele autocarului este trecut palmaresul echipei, fiind desenate celebrele trofee cucerite de roş-albaştrii, precum Cupa Campionilor Europei din 1986 şi Supercupa Europei, câştigată în 1987.

 

Vehiculul este casa mobilă şi oglinda echipei

Deşi la prima vedere nu pare a fi trecut pe lista de priorităţi ale unui club, autocarul folosit pentru deplasarea fotbaliştilor este la fel de important pentru manageri precum achiziţionarea de jucători noi sau chiar rezultatele obţinute de echipă.

„Autocarul este, uneori, al doilea teren de antrenament al echipei, de multe ori partea nevăzută a pregătirii unui partide, alteori îţi e casă, hotel, chiar şi vestiar. Este locul unde se plânge după o înfrîngere şi unde se savurează victoriile. El nu e doar prietenul care ne duce cu bine la destinație şi nu e socotit  doar un mijloc de transport, el reprezintă oglinda echipei, vehiculul care se confundă cu brandul Concordia”, ne-a declarat Florin Petrescu, purtătorul de cuvânt al echipei de fotbal Concordia Chiajna.

La rândul său, directorul general al echipei de fotbal Oţelul Galaţi, Narcis Răducan a recunoscut că autovehiculul oficial al clubului reprezintă pentru fotbaliştii săi, o a doua casă.

„Ţinând cont că este casa noastră mobilă, iar în fotbal şi în sport s-a creat un cult în ceea ce priveşte autocarul oficial al clubului, el a fost inscripţionat ca atare, reprezentând un punct de interes nu doar pentru noi, ci şi pentru suporterii noştri. El face parte din familia noastră”, a specificat Răducan.

20 de mingi de antrenament=10 bagaje obişnuite

În ceea ce priveşte criteriile care stau la baza achiziţionării unui astfel de autocar, reprezentanţii cluburilor de fotbal din Liga I spun că cele mai importante sunt confortul, siguranţa şi spaţiul.  

„Tehnic vorbind, totul se rezumă la confort, siguranţă şi spaţiu. Orice echipă îl foloseşte la deplasările lungi de 6-7 ore, şi ai nevoie de un autocar cotat la minim 3 stele. Sistemul video, linia audio nu sunt priorităţi, deşi par la prima vedere. Îţi trebuie siguranţa că nu ai pregătit un meci o săptămână, iar ulterior te lasă în drum şi, dincolo de stresul de a eşua pe vreo autostradă, să te trezești că nu poţi ajunge în timp util la stadion. În afară de asta, nu trebuie neglijat nici spaţiul pentru bagaje, pentru că în cală trebuie să aibă loc multe materiale pentru antrenamente. De exemplu: cele 20 de mingi de antrenament ocupă un spaţiu cât 10 bagaje clasice”, a adăugat Florin Petrescu.

Pentru alţi manageri nici capitolul “dotări” nu este trecut cu vederea, mai ales înaintea achiziţionării unui astfel de vehicul. „Nu folosim autocarul pentru deplasări lungi astfel că ne orientăm spre dotările utile în cazul celor de 50-100 km, adică, în special cele care ţin de comunicare: internet, TV, media player, scaune reglabile pe cât mai multe direcţii”, a explicat purtătorul de cuvânt al clubului CFR Cluj, Tudor Pop.

„Pe noi ne interesează confortul, siguranţa şi performanţele. Ca dotări pentru autocar, nu avem decât un sistem video, aerul condiţionat şi frigiderul. Noi folosim autocare pentru echipele de seniori şi microbuze pentru centrul de copii şi juniori. Autocarul este marca Volvo, iar microbuzele Renault”, a precizat Narcis Răducan, directorul general al clubului Oţelul Galaţi.

Să se vadă culorile echipei

Dacă pentru unii contează foarte mult confortul, alţii sunt mai meticuloşi şi pun preţ chiar şi pe personalizarea interioară a autocarului.

„Toată flota de autocare și mini autocare pe care o folosesc echipele Concordiei Chiajna sunt cumpărate de la două mărci: Iveco și Mercedes, inclusiv VAN-ul de protocol poartă sigla mărci germane. Mercedes-ul primei echipe are dotările standard pentru 3 stele: aer condiționat, toaletă, sisteme tehnice de siguranță normale pentru o astfel de clasificare, dar e bine de știut că am umblat la linia audio-video și am schimbat-o pe cea standard cu una de ultimă generație. Am schimbat mochetele cu unele personalizate cu emblema clubului. De asemenea, și la scaune s-a înlocuit tapițeria și a fost brodată sigla echipei”, a specificat purtătorul de cuvânt al echipei de fotbal Concordia Chiajna.

Dacă cei de la Concordia Chiajna au mărturisit că autocarul de deplasări a înregistrat un record de 575.000 de kilometri în sezonul competiţional 2012/2013, cei de la CFR Cluj au spus că până în acest moment, cele două autocare Mercedes Travego au parcurs câte 20.000 de kilometri fiecare, în timp ce autocarul clubului de fotbal Oţelul Galaţi a înregistrat aproximativ 30.000 de kilometri.

 

Bundesliga şi Gică Hagi au mizat pe autocare MAN

Simbolul naţional al fotbalului românesc, Gheorghe Hagi, a primit de la MHS Truck&Bus, odată cu inaugurarea sediului MAN din Bacău, cheia celui de-al patrulea autocar pentru academia sa de fotbal. Autocarul, marca Otokar Vectio are 250 de cai putere, 36 de locuri şi o lungime de 9 metri.

Parteneriatul MHS Truck&Bus cu Academia de Fotbal Gheorghe Hagi datează din anul 2009. De la acea dată până în prezent au fost predate către Academie trei autocare MAN.

Totodată, echipa de fotbal din Liga I a lui Gică Hagi, FC Viitorul Constanţa, utilizează şi ea un autocar MAN Lion’s Coach, similar celor folosite de 13 cluburi de fotbal din Bundesliga, printre care finalistele UEFA Champions League din sezonul trecut: Bayern Munchen şi Borussia Dortmund.

Potrivit directorului general al MAN Truck & Bus Germania, Reinhard Pöllmann, MAN domină Bundesliga cu o cotă de piață a autocarelor echipelor de fotbal de 72 procente. Autocarele echipelor dinBundesliga sunt dotate cu o multitudine de sisteme de siguranță, însă pentru jucători este important și gradul mare de confort. De exemplu, multe dintre aceste autovehicule deţin şi aparate de gheață, dotare care la prima vedere pare o simplă demonstrație de lux. Însă dacă ne gândim că pe un drum lung de întoarcere acasă, aceasta va aduce un plus de ajutor  micilor accidentări, ea devine un real suport, în aceeaşi categorie intrând şi scaunele de piele multiajustabile, cu susţinere pentru picioare.

Cele mai citite stiri