Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Noul Mercedes-Benz Vito. Un van unic din multe puncte de vedere

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Aurelian Adrian Butoi
30 iulie, 2014
Mercedes-Benz continuă ofensiva în domeniul vehiculelor comerciale cu noul Vito, unul dintre cele mai apreciate van-uri din lume, cu peste 1,2 milioane de unități vândute până în prezent. Așa cum ne-au obișnuit, germanii vin cu o versiune mult îmbunătățită față de precedentul model la absolut toate capitolele, dar mai puțin obișnuit este faptul că îmbunătățirea se observă inclusiv la preț.

MULTIMEDIA | MAI MULTE FOTO

Noul Vito împarte aceeași platformă cu V-Class, monovolumul de lux al nemților, ambele fiind asamblate la uzina Mercedes din Țara Bascilor. Pentru a putea construi noile modele, nemții au investit în fabrica din Vitoria aproximativ 190 milioane de euro.

Noul Vito, mai ieftin decât versiunea precedentă

Printre cele mai importante noutăți cu care vine Vito este varianta cu tracțiune față, fiind primul van care înglobează toate cele trei posibilități de tracțiune: față, spate și integrală. Această variantă le-a permis celor de la Mercedes să reducă din costurile de producție, astfel încât noul model în echiparea de bază este chiar mai ieftin decât predecesorul său, în Germania acesta având un preț de 17.990 de euro, fără TVA (Mercedes-Benz nu a anunțat încă prețurile oficiale pentru România). Din discuțiile pe care le-am avut cu reprezentanții producătorului prezenți la lansarea de la Berlin, această variantă este așteptată să aibă succes în special pe piețele din centrul și estul Europei, între care figurează și România.

Cel mai puternic van din segment și primul cu transmisie în 7 trepte

Vito vine acum cu două motoare diesel în patru cilindri, unul de 1.6 litri, dezvoltat în colaborare cu Renault și unul de 2.1 litri. Varianta mai mică este disponibilă în două variante de putere: 109 CDI (88CP) și 111 CDI (114 CP), motorizări disponibile doar pentru variantele cu tracțiune față. Această configurație este ideală pentru transportul unde este nevoie de volum, având și o sarcină cu 120 kg în plus, datorită trenului de rulare mai mic.

Pentru aplicațiile care necesită mai multă putere, dieselul de 2.1 litri poate fi acomodat pe versiunile cu tracțiune spate sau tracțiune integrală și dezvoltă trei variante de putere: 114 CDI (136 CP), 116 CDI (163 CP) și vârful de gamă 119 CDI BlueTEC (190 CP).

 

Motoarele sunt legate la transimisa manuală în șase trepte, ca echipare standard, dar versiunile 114 CDI și 116 CDI pot fi echipate opțional și cu transmisia automată 7G-TRONIC PLUS, cu șapte trepte și convertor de cuplu, în timp ce la versiunea 119 CDI BlueTEC cutia automată este în dotarea standard.

Mai multă atenție la detalii

Inginerii de la Mercedes au acordat mai multă atenție detaliilor precum insonorizarea, care este acum mult mai bună, făcând din Vito un vehicul foarte relaxant și silențions chiar și la viteze mari. De asemenea, ușile culisante și hayonul se închid mai ușor acum, aspect care va fi cu siguranță apreciat de cei care încarcă și descărcă zilnic la foc automat.

 

La interior, spațiile de depozitare gândite de nemți sunt dispuse în așa fel încât obiectele depozitate să nu reflecte în parbriz, structura fiind aceeași ca la Sprinter. Am apreciat în mod deosebit compartimentul special pentru telefonul mobil aflat în apropierea volanului și care este dotat și cu o mufă USB la care îți poți încărca terminalul și în același timp să-l conectezi la computerul vehiculului.

Materialele folosite la interior nu sunt tocmai premium, dar sunt cu siguranță potrivite pentru o utilitară, fiind robuste, rezistente la zgârieturi și ușor de curățat. Materialele de pe scaun sunt adaptate la intrările și ieșirile dese din vehicul, astfel încât să dureze cât mai mult în timp.

Mie mi-a plăcut în mod special faptul că designul interior este unul foarte ergonomic, nefiind nevoie să-ți iei privirea de la drum pentru a ajunge la diversele obiecte stocate prin mașină, dar mai ales pentru că acum scaunul șoferului este acum mai lat și se dă mai în spate cu 8 cm, perfect pentru șoferii mai înalți.

Vito Tourer pentru pasageri, unul dintre cele mai sigure van-uri

Varianta pentru transportul pasagerilor se numește Tourer și este unul dintre cele mai sigure vehicule din segmentul 8+1. Ne putem da seama de acest lucru doar dacă ne uităm că în dotarea standard sunt incluse 6 airbag-uri pentru versiunile Pro și Select. Varianta de bază, denumită simplu Base, are și ea câteva dotări de siguranță în echiparea standard care merită menționate. Printre acestea este sistemul Attention Assist (depistează stilul de condus neatent cauzat de oboseală), Crosswind Assist (redresează mașina în cazul impactului rafalelor de vânt din lateral) și sistemul de monitorizare al presiunii anvelopelor, care în curând va deveni și obligatoriu din punct de vedere legal pe toate mașinile.

Vito este de asemenea singurul van din segment cu lumini de zi LED în dotarea standard. În plus, acesta mai dispune de sistemul ILS, care ajustează poziția farurilor în funcție de luminile depistate în față, pentru a nu deranja ceilalți participanți la trafic.

Costuri de întreținere mai mici

Noul model are și un interval de service mai generos față de versiunea precedentă, fiind nevoie de o revizie o dată la 40.000 km sau doi ani, spre deosebire de vechiul model la care revizia se făcea la 30.000 km. Consumul este și el mai mic acum, nemții declarând un consum mediu de 5.7 l/100km pentru varianta CDI 116 cu pachet BlueEfficiency. În total, Mercedes-Benz declară că au redus costurile de întreținere la noul Vito cu 6,4%, facilitând astfel și rate de leasing sau costuri de long-term rental mai mici per total față de modelul precedent.

Noi abia așteptăm să vedem la treabă noul Vito și pe drum, testele oficiale fiind programate la sfârșitul lunii septembrie în Țara Bascilor, după încheierea târgului IAA 2014 de la Hanovra.

Cele mai citite stiri