Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Dacia Logan 10 ani, un model special pentru români

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Andrei Stoica
10 septembrie, 2014
Colaborarea dintre Dacia și Renault datează de peste 40 de ani, însă poate cel mai important moment din istoria comună a celor două mărci a fost anul 2004, anul apariției primei generații a modelului Dacia Logan. Construit în jurul conceptului de ,,mașină ieftină și bună”, Logan a reușit performanța ca în numai un an de la lansare, să depășească orice record anterior de vânzari anuale. Peste 160.000 de unități au ieșit pe porțile uzinei de la Mioveni în perioada 2004 – 2005, iar până în prezent, 1,4 milioane de modele Logan și-au gasit cumpărător.

Odată cu împlinirea a 10 ani de la lansarea modelului cel mai apreciat de români, Dacia a lansat o ediție limitată a Logan-ului ce vine în plus cu dotări superioare de confort și noi elemente de design exterior.

Noi elemente de design

Logan 10 Ani a primit blocuri optice redesenate, lumini de semnalizare integrate în oglinzile retrovizoare, bandouri de culoare neagră în partea de jos a ușilor, precum și stopuri fumurii, montant central de culoare neagră și emblema ,,10 Ani’’ pe stâlpul spate. La prima vedere, ai putea crede că garda la sol a fost puțin coborâtă, însă aceasta impresie este dată doar de jantele de oțel ceva mai mari, pe 16’’. Culoarea modelului de test a fost ,,Rouge de Feu”, o nuanță de roșu închis ce se potrivește cel mai bine după părerea noastră acestei ediții speciale.

 

Unul dintre aspectele la care s-au adus îmbunătățiri substanțiale, este zgomotul la interior. Ușile sunt antifonate suplimentar, motorul își face simțită prezența doar peste 2.300 rpm, iar suspensia se comportă excelent atât din punctul de vedere al confortului cât și ca nivel de zgomot.

Îmbunătățiri la interior

Seria limitată de Logan are o nouă planșă de bord, cu guri de ventilație restilizate pentru consola centrală (în locul celebrelor guri de ventilație rotunde), și plastic lucios de culoare neagră în jurul sistemului Media Nav. Se vor observa pe consola centrală binecunoscutele butoane de acționare a geamurilor electrice, însă de această dată, ele sunt destinate geamurilor spate, iar comenzile pentru geamurile din față le regăsim pe ușa șoferului. Una dintre îmbunătățirile importante pentru confortul interior al noului Logan este climatizarea automată, echipată standard pentru acest model, identică cu cea de pe unele modele Renault.  Ar mai fi de menționat inscripția ,,Logan 10 Ani,, de pe praguri și acele turometrului și vitezometrului colorate în galben.

 

Motorizare și consum

Motorizările disponibile pentru Logan 10 Ani sunt propulsorul pe benzină de 1.2 l și 75 CP și diesel-ul 1.5 dCi, tot cu 75 CP, pe care l-am avut echipat pe modelul de test. Trebuie să admitem că la început am fost sceptici în ceea ce privește consumul pe care acest diesel, cu doar 75 CP, îl va obține, însă am fost impresionați să vedem că în oraș acesta a reușit o medie de 5.2 l/100 km cu climatizarea pornită permanent, iar în regim de autostradă, la o viteză constantă de 130 km/h, acesta s-a situat în jurul valorii de 4.7 l/100km. Trebuie menționat totuși că mașina nu a fost încărcată la capacitate maximă, dar suntem convinși că cei 200 Nm cuplu vor face față cu brio, chiar și cu ceva mai multă greutate adăugată.

 

Nu prea ai ce să-i reproșezi Logan-ului, având în vedere că prețul de 12.250 de euro cu TVA inclus, cuprinde toate elementele de design exterior menționate mai sus, cât și sistemul Media Nav care funcționează excelent, și climatizarea automată. Desigur, există încă mici neajunsuri în ceea ce privește poziția la volan, confortul oferit de scaune și timoneria cutiei de viteze care nu este atât de rafinată pe cât ne-am fi dorit, însă toate acestea îi pot fi iertate Logan-ului în ediție limitată, pentru că la 12.250 de euro îți va fi foarte greu, sau imposibil, să găsești o mașină ce oferă spațiu pentru 5 persoane, un portbagaj generos și aceleași dotări disponibile pe ediția aniversară a Logan-ului.

Logan 10 Ani este mașina care va convinge mulți dintre clienții cu buget până în 13.000 de euro care în trecut optau pentru o altă marcă din cauza câtorva dotări suplimentare pe care nu le regăseau la Logan, iar dacă Dacia va decide să ofere acest model și în varianta 1.5 dCi cu 110 CP, cu siguranță că ar fi o alegere cu atât mai interesantă. 

Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Primul test cu MAN TGX V8
Transport urban in Munchen

Articole din editia curenta

    Logistica și transportul în automotive
  • Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
  • Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
  • Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
  • Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
  • Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul
Cele mai vizualizate:
road-trip-2015

CURS VALUTAR

EUR 4.5441
USD 4.2456
GBP 5.4336
CHF 4.2498