Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Titlul de rege urban e din ce în ce mai disputat: Un salt spectaculos pentru Clio IV

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Aurelian Adrian Butoi
16 Iulie, 2014
Transporter reia seria testelor cu autoturisme potrivite pentru flotele companiilor și destinate în special angajaților și managementului. Primul test din această vară este cu Renault Clio IV, un model care s-a bucurat de mare succes pe piața din România de-a lungul anilor. Însă la noul Clio francezii au plusat mult cu noua generație și au reușit să ridice ștacheta destul de sus în segmentul mașinilor de oraș.

Modelul testat de noi este un Clio 120 Tce EDC, echipat cu un propulsor pe benzină de 1.2 litri, de 120 CP și transmisie automată. Testul nostru s-a desfășurat atât în condiții de trafic urban, cât și de drum lung. Traseul ales a fost București-Bacău-Piatra Neamț-București. Câteva dintre cele mai reprezentative orașe pentru zona Moldova ni s-au părut unele foarte potrivite pentru a pune la încercare noul Clio, care s-a dovedit foarte potrivit și pentru deplasări lungi.

Exterior

Începem cu unul dintre cele mai importante aspecte pentru acest Clio, și anume design-ul exterior. Sunt puțini cei care pot spune ceva rău despre felul în care arată această mașină. Noul Clio mi-a ușurat și mie treaba, nefiind nevoie de prea multe cuvinte pentru a descrie exteriorul, pozele cred că sunt suficiente pentru a te convinge de ce a reușit echipa de design a francezilor.

Voi menționa totuși liniile noi bazate pe curbe foarte echilibrate și care combină eleganța cu sportivitatea. Capota este curbată și se îmbină perfect cu farurile mari și luminile de zi care încadrează sigla Renault, care este acum mai mare și încadrată de un fundal negru pentru toate noile modele ale producătorului.  De remarcat sunt și bandourile laterale de pe partea inferioară a ușilor care aduc un plus de sportivitate, dar și spatele în care regăsim niște stopuri de dimensiuni reduse, dar desenate cu mult bun gust.

Am remarcat și luminile de zi cu LED-uri, care contribuie semnificativ la senzația de sportivitate. Dacă ne uităm puțin din lateral la acest Clio, am putea spune că francezii au încercat să-i dea un oarecare aer de coupé, mai ales dacă ținem cont de mânerele ușilor spate care sunt ascunse în geamuri. Dacă mai punem și jantele negre din aliaj de 16”, ne apropiem și mai mult de look-ul dinamic al unuicoupé.

Interior

Uimiți de exterior, am fost foarte curioși să vedem dacă interiorul este și el pe măsură. Cum deschizi ușa și te așezi în scaunul șoferului ești întâmpinat de niște inserții de plastic de culoarea caroseriei. Aceste detalii se regăsesc pe volan, guri de ventilație, transmisie și uși și sunt disponibile în echiparea de top Dynamique. Chiar dacă la început le-am considerat puțin ciudate, după câteva ore de condus au început chiar să ne placă, ele contribuind parcă și mai mult la personalitatea puternică a acestui Clio.

Ne-a mai plăcut vitezometrul digital de pe afișajul computer-ului de bord, dar și sistemul de navigație R-Link dezvoltat de Renault special pentru noile game. L-aș fi apreciat și mai mult dacă aș fi putut conecta Blackberry-ul, dar m-am mulțumit și cu un Android sau IOS. În rest, sistemul R-link, care se bucură de un ecran tactil de 7”, seamănă foarte mult cu o tabletă, având diverse funcții care aduc aminte de un astfel de gadget. Mi s-a părut utilă funcția care îți urmărește stilul de condus și te punctează în funcție de performanță. Scopul este să conduci cât mai economic, desigur, astfel că primești puncte pentru aspecte precum modul de accelerare sau cât de bine reușești să anticipezi traficul în așa fel încât să limitezi frânările.

Tot la capitolul interior aș vrea să punctez și spațiul din această mașină de oraș, de care am fost foarte plăcut surprins. Cu un șofer înalt de 1.90m, pasagerul din spate a avut suficient loc de picioare și s-a simțit comfortabil pe tot parcursul drumului. Ce să mai zic despre portbagaj, care la 300 de litri volum util, este cel mai mare din clasă. De altfel, am simțit utilitatea portbagajului în momentul în care rudele din Moldova s-au gândit care mai de care să ne umple portbagajul cu câte ceva, că doar așa se cunoaște ospitalitatea.

Performanță

La capitolul performanță pe drum, Clio se ridică la așteptările create de felul în care arată: sportiv, fâșneț și modern. Modelul testat de noi este un benzinar cu transmisie automată, combinație pe care nu ai șansa să o întâlnești foarte des, mai ales dacă ești specializat în vehicule comerciale.

Încă de la prima accelerare își dai seama că acesta nu este un Clio oarecare. Deși nu poate fi comparat cu RS-ul pe care mulți îl îndrăgesc, cei 120 de cai de pe varianta testată de noi îți poate oferi câteva senzații interesante.

Mașina răspunde bine la comenzi, iar suspensiile sunt destul de bine adaptate pentru a găsi compromisul perfect între confort și dinamică.

Deși nu sunt cel mai mare fan al transmisiilor automate pe turisme, trebuie să recunosc că se dovedește destul de utilă în oraș. Atâta timp cât nivelul consumului cât de cât comparabil cu cel înregistrat cu transmisia manuală, din punctul meu de vedere merită investiția. Dacă nu sunteți convinși încă de cutiile automate vă invit să conduceți acest Clio EDC. Cu excepția unei ușoare întârzieri la demarare, cutia noului Clio schimbă corect de fiecare dată și te poți baza pe ea în orice depășire.

Consum

Așa cum ne-am obișnuit, Renault pune destul de mult preț pe consumul redus al motoarelor sale. Sincer, nu mă așteptam la cine știe ce economie de la un benzinar cu 120 CP și cutie automată și tocmai de aceea nici nu am plecat cu gândul de a-i testa capacitatea de economie. Cu toate astea, după un condus relativ sportiv, cu variații între reprize de 50 km/h și 130 km/h, Clio 120 Tce EDC a avut un consum de 5,7 litri/100km. Asta a însemnat 750 km cu un plin, ceea ce este mai mult decât decent pentru p astfel de echipare.

Preț

Am ajuns și la capitolul preț, unul dintre punctele cele mai tari ale lui Clio în fața concurenților săi din clasă. Francezii au reușit să aducă multe îmbunătățiri unuia dintre cele mai apreciate modele ale lor, iar toate astea nu i-au costat foarte mult. Spun asta pentru că varianta de top pe care noi am testat-o ajunge la 12.218 euro, fără TVA, singurul upgrade pe care îl mai poți face de aici fiind să treci la un RS.

Concluzie

Renault arată din ce în ce mai mult de ce este în stare, iar Clio IV mi se pare una dintre armele principale ale francezilor în duelul cu ceilalți producători. O mașină care cu siguranță va fi apreciată, în special în rândul tinerilor, pentru cum arată, dar și pentru cum se conduce. Rămâne de văzut cum se va comporta în timp.

Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Primul test cu MAN TGX V8
Transport urban in Munchen

Articole din editia curenta

    Logistica și transportul în automotive
  • Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
  • Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
  • Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
  • Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
  • Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul
Cele mai vizualizate:
road-trip-2015

CURS VALUTAR

EUR 4.5921
USD 3.8901
GBP 5.1168
CHF 3.9774