Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Două fantezii finlandeze în transporturi

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: transporter.ro
12 noiembrie, 2014
Când vine vorba de viziuni creative asupra logisticii şi filosofiei de transport comunitar, nu mai reprezintă de mult o noutate faptul că Finlanda deţine un loc aparte în materie de spectaculozitate. 

Nu trebuie să obţinem o listă exhaustivă a exemplelor pentru ne edifica asupra acestei stări de fapt. Să ne gândim numai la proiectul ambiţios anunţat în această vară de autorităţile din Helsinki privind conceptul de „mobilitate la cerere”.  Este vorba despre transformarea reţelei de transport public într-un imens construct digital care să le permită oamenilor să achiziţioneze mobilitate în timp real, direct de pe smartphone-urile lor.  Practic, abonaţii vor specifica un punct de plecare sau o destinaţie şi câteva preferinţe, iar odată introduse informaţiile, aplicaţia va funcţiona atât ca un planificator de călătorie, cât şi ca o platformă universală de plată, condensând într-un singur serviciu de plată întreaga gamă de transporturi în comun, de la autobuze şi feriboturi şi până la biciclete, potrivit The Guardian.

„Imaginaţi-vă popularul planificator de tranzit Citymaper conectat la un serviciu de închiriere de biciclete şi la o aplicaţie pentru taxiuri, cum ar fi Hailo sau Uber, cu o singură plată necesară şi totul funcţionând ca un serviciu de utilitate publică, şi veţi înţelege amploarea ambiţiei acestui proiect”, nota în iulie într-un editorial, în aceeaşi publicaţie britanică, Adam Greenfield, specialist în transporturi şi urbanistică.  Termenul de materializaere a proiectului anunțat de autoritățile finlandeze este 2025.

Proiectul din Tampere

Însă, până atunci, finlandezii au ieşit recent la înaintare cu o altă „reverie” infrastructurală, de data aceasta oraşul-vedetă fiind paradisul industrial Tampere, cea mai mare aglomeraţie urbană insulară din Ţările Nordice.  Publicaţia Eurotransport face publice următoarele date: 23,5 kilometri de material rulant, lungime totală a sistemului de tramvai, şi 50.000 de pasageri, capacitate zilnică de deservire. Ce reprezintă aceste detalii? Implementarea unui sistem de tramvai de tip greenfield, aflăm de pe site-ul primăriei din Tampere.  Proiectul va fi scos la licitaţie, iar achiziţia se va face prin asociere între municipalitate şi un actor privat, care se va ocupa de  proiectarea, construirea şi mentenanţa sistemului, conform aceleiaşi surse. Statul finlandez va contribui cu 30% din costul infrastructurii.

Autor: Liviu G. Stan

Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Primul test cu MAN TGX V8
Transport urban in Munchen

Articole din editia curenta

    Logistica și transportul în automotive
  • Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
  • Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
  • Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
  • Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
  • Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul
Cele mai vizualizate:
road-trip-2015

CURS VALUTAR

EUR 4.5921
USD 3.8901
GBP 5.1168
CHF 3.9774