Două fantezii finlandeze în transporturi

„Imaginaţi-vă popularul planificator de tranzit Citymaper conectat la un serviciu de închiriere de biciclete şi la o aplicaţie pentru taxiuri, cum ar fi Hailo sau Uber, cu o singură plată necesară şi totul funcţionând ca un serviciu de utilitate publică, şi veţi înţelege amploarea ambiţiei acestui proiect”, nota în iulie într-un editorial, în aceeaşi publicaţie britanică, Adam Greenfield, specialist în transporturi şi urbanistică. Termenul de materializaere a proiectului anunțat de autoritățile finlandeze este 2025.
Proiectul din Tampere
Însă, până atunci, finlandezii au ieşit recent la înaintare cu o altă „reverie” infrastructurală, de data aceasta oraşul-vedetă fiind paradisul industrial Tampere, cea mai mare aglomeraţie urbană insulară din Ţările Nordice. Publicaţia Eurotransport face publice următoarele date: 23,5 kilometri de material rulant, lungime totală a sistemului de tramvai, şi 50.000 de pasageri, capacitate zilnică de deservire. Ce reprezintă aceste detalii? Implementarea unui sistem de tramvai de tip greenfield, aflăm de pe site-ul primăriei din Tampere. Proiectul va fi scos la licitaţie, iar achiziţia se va face prin asociere între municipalitate şi un actor privat, care se va ocupa de proiectarea, construirea şi mentenanţa sistemului, conform aceleiaşi surse. Statul finlandez va contribui cu 30% din costul infrastructurii.
Autor: Liviu G. Stan
Blog »
Articole din editia curenta
- Logistica și transportul în automotive
- Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
- Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
- Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
- Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
- Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul