Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Citroën C-Elysée atacă segmentul compactelor low-cost

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Andrei Stoica
04 Noiembrie, 2014
În ultimii ani, tot mai mulți producători din industria auto au intrat pe segmentul low-cost, care a reprezentat o adevărată vestă de salvare pentru unele companii ale căror vânzări scăzuseră dramatic. În 2012, grupul PSA Peugeot-Citroën a lansat două modele noi, Citroën C-Elysee și Peugeot 301, ce au la bază o platformă comună și împart numeroase elemente de design exterior și interior. Testul nostru are în vedere C-Elysee, unul dintre puținii rivali direcți pentru Dacia Logan, model despre al cărui succes nu mai are rost să povestim. Reușește C-Elysee să destabilizeze poziția bine consolidată a Logan-ului?

Modelele Citroën sunt cunoscute pentru excentricitatea lor încă din anii 60’ când apăreau primele mașini ale producătorului francez dotate cu suspensie hidropneumatică. Ulterior, brand-ul s-a remarcat prin planșe de bord inspirate din filmele SF și design îndrăzneț care făcea posibilă recunoașterea de la distanță a unui Citroën fără mari probleme.

În cazul lui C-Elysée, nu mai putem vorbi de futurism și excentricitate. Nu avem un instrumentar de bord atipic și nici materiale ciudate la interior, iar exteriorul arată bine, însă nu epatează. Totuși, nu trebuie să uităm segementul din care face parte C-Elysée și nici faptul că la un preț de 13.092 euro fără TVA, primești echiparea de top și motorul diesel 1.6 HDi de 92 CP.

1.6 HDi: un diesel rafinat, de încredere

Modelul de test a venit echipat în plus față de versiunea de bază (Exclusive) cu jante din aliaj de 16”, scaune încălzite și proiectoare de ceață. Dintre dotările standard merită menționate Connecting Box (interfață bluetooth și port USB), lumini de zi, cruise control și computer de bord.

C-Elysée reușește să-și mascheze identiatea de mașină low-cost atât datorită confirgurațiilor bune, cât și a design-ului elegant. Ținuta de drum este excelentă, suspensiile fiind echilibrate pentru confort și silențiozitate, iar diesel-ul de sub capotă al celor de la Peugeot are o dinamică bună și se descurcă surprinzător de bine în orice situație de trafic. Așa cum era de așteptat, propulsorul HDi nu a consumat mai mult de 5.8 litri/100 km în oraș și a reușit să obțină în jur de 3.5 - 4.0 litri/100 km în regim de autostradă, cu trei persoane la bord și ceva bagaje. În afară de motorizarea diesel, mai pot fi alese motoarele pe benzină de 1.2 litri și 72 CP și 1.6 litri și 115 CP. Pentru benzinare, există și posibilitatea dotării din fabrică cu instalație de alimentare cu GPL.

Spațiul pentru pasageri, demn de un sedan din clasa medie

Confortul pasagerilor este poate cel mai convingător avantaj al lui C-Elysée. Spațiul de la nivelul picioarelor pentru pasagerii din spate este absolut imens, iar scaunele față oferă confort și ergonomie demne de o clasă superioară lui C-Elysée. Deși nu avem un display mare încorporat în consola centrală, toate funcțiile sunt ușor de accesat, iar sistemul de conectivitate Bluetooth funcționează fără probleme.

Singura nemulțumire față de C-Elysée am avut-o față de antifonarea habitaclului. După o anumită viteză, zgomotul vântului devine deranjant, însă este posibil ca aceasta să fi fost o particularitate a modelului testat.

Concluzia?                                                                                                                                

Nu cred că Citroën C-Elysée va reuși să pună mari probleme celor de la Dacia-Renault din cauza faptului că gama Dacia are deja o bază de clienți bine stabilită. Pe de altă parte, deși este mai scumpă cu aproape 2.000 de euro decât Logan-ul, alternativa celor de la Citroën pentru segmentul low-cost merită luată în seamă, având un plus de design și confort.

 

Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Primul test cu MAN TGX V8
Transport urban in Munchen

Articole din editia curenta

    Logistica și transportul în automotive
  • Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
  • Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
  • Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
  • Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
  • Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul
Cele mai vizualizate:
road-trip-2015

CURS VALUTAR

EUR 4.5583
USD 4.0489
GBP 5.2615
CHF 4.1729