Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Nu sunt bani. De unde-i luăm și unde-i dăm?

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Aurelian Adrian Butoi
20 Noiembrie, 2013
Nu putem ști sigur de câte ori și-au pus polticienii români această întrebare de-a lungul timpului, dar ce știm este că dezvoltarea economică despre care se vorbește pe la comisiile europene rămâne doar o poveste pentru cei mici sau pentru cei slabi de înger. Ne bucurăm de creșteri salariale și de măriri de pensii, dar pe ce bază și în ce context vin acestea? Pesemne că anul electoral care urmează începe să-și facă simțită prezența. E totuși trist să vezi că într-o țară membră a UE voturile oamenilor sunt cumpărate cu 10 euro bucata, sub formă de măsuri populiste de creștere a veniturilor, fix înainte de un nou circ electoral. Și mai trist este că atunci când mă gândesc ce se putea face cu aproximativ 500 mil. euro pe care îi cheltuie Guvernul pentru aceste măriri văd că aceştia nu ar fi ajuns nici pentru 50 de kilometri de autostradă, la ce prețuri se practică în România.

Pe lângă măsurile populiste, economia românească se confruntă și cu presiuni din afară. La începutul lunii noiembrie, am aflat cu „stupoare” că puii crescuți de un mare producător român, Avicola Călărași, ce deține 8% din piața locală, ar fi infestați cu salmonella. După masacrul cauzat de gripa aviară de acum câțiva ani, acum ne confruntăm culapte care conține aflatoxină, porci cu pestă și vaci a căror carne este de fapt de cal. Când am intrat în UE, aveam speranța că vom putea face față importurilor produselor din vest, compensând prin industriile agricole și zootehnice cu care încă ne mândrim din punct de vedere calitativ. Dar iată cum după un an în care deficitul comercial a scăzut cu aproape 50%, la 4 miliarde de euro, acesta fiind cel mai mic deficit înregistrat de țara noastră de la intrarea în UE, suntem iar boicotați prin diverse boli și hibe descoperite în produsele cu etichetă românească.

De aici incotro? Mă-ntreb ce defecte se vor mai descoperi la produsele românești sau cu câți kilometri de autostradă ne vor mai da bulgarii peste nas anul viitor? E greu de spus. Cert este că cine așteaptă vreo măsură sau reacție din partea reprezentanților statului cu alt scop decât subminarea economiei, este ori naiv, ori abia venit în România.

Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Primul test cu MAN TGX V8
Transport urban in Munchen

Articole din editia curenta

    Logistica și transportul în automotive
  • Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
  • Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
  • Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
  • Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
  • Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul
Cele mai vizualizate:
road-trip-2015

CURS VALUTAR

EUR 4.5921
USD 3.8901
GBP 5.1168
CHF 3.9774