Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Iarba se-nverzeşte şi la noi

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: transporter.ro
07 Noiembrie, 2013

Noi românii suntem deseori înclinaţi să criticăm orice iniţiativă înainte să facem o apreciere pozitivă, sau preferăm să comparăm situaţia cu una care se regăseşte la unul dintre vecinii, unde iarba pare mai verde. Ne bântuie întrebări de tipul: „De ce acolo se poate şi aici nu?”, „De ce în alte ţări statul îşi protejează cetăţenii?”, „De unde au ăia fonduri, dom’le, că noi nu primim nimic?”

În majoritatea situaţiilor, răspunsul vine de la sine: problema e atitudinea celor care arată cu degetul, deci, implicit, a noastră. Normal că ne place să dăm cu băţul în autorităţi (pentru că, în final, acestea sunt vinovate de ceea ce se întâmplă în plan legislativ, indiferent de domeniu), dar suntem foarte puţini aceia cu adevărat dornici de schimbare. Problema la români a devenit această lamentare şi atitudine luată doar din poziţia de victimă.

E drept, Guvernul român loveşte puternic transportatorii prin decizia de a mări acciza la combustibili începând cu ianuarie 2014. Dar operatorii de transport din alte ţări europene au luat de câţiva ani în considerare faptul că preţul carburanţilor va creşte, iar vehiculele cu motorizare convenţională nu mai sunt sustenabile. Tocmai de aceea şi există atâtea zeci de proiecte europene care încurajează şi susţin achiziţiile de vehicule „verzi”. Da, în România se iau încă decizii fără a lua în considerare consecinţele acestora, da, se greşeşte când nu se vorbeşte la timp, când interesele personale primează clar în faţa binelui unei comunităţi întregi de afaceri. Însă putem sta cu mâinile în sân şi aştepta ca lucrurile să se schimbe la un moment dat (în speranţa că, până la urmă, trebuie să se civilizeze şi România asta) sau putem lua atitudine şi începe prin a schimba situaţia din propriile grădini. Şi se pare că unii reuşesc, iar drept dovadă sunt premiile internaţionale câştigate. Există deci şi manageri români care, în ciuda faptului că trăiesc aceleaşi vremuri şi se confruntă cu aceleaşi probleme ca firmele care preferă să îl ia pe „nu” în braţe, se mişcă în direcţia corectă, nu se lasă copleşiţi de neajunsuri.

Se simte deci iniţiativă în aer. Nu putem fi siguri de sursa acestui suflu, dar ne bucurăm de el şi îl susţinem, pentru că transportul de persoane din România are nevoie de soluţii, iar acestea doar aşteaptă să fie descoperite.

 

Autor: Roxana Burghină

Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Primul test cu MAN TGX V8
Transport urban in Munchen

Articole din editia curenta

    Logistica și transportul în automotive
  • Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
  • Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
  • Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
  • Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
  • Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul
Cele mai vizualizate:
road-trip-2015

CURS VALUTAR

EUR 4.5552
USD 4.2149
GBP 5.2643
CHF 4.2530