Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Tursib, RAT Braşov, RATT, reţete de succes în managementul regiilor de transport în comun

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Laura Cioba
06 Martie, 2014
De-a lungul timpului „ne-am obişnuit” ca regiile de transport în comun de la noi să fie la fel de păguboase ca majoritatea instituţiilor de stat prăduite de generaţii la rând de politicieni. Managementul defectuos şi fraudele interne au transformat regiile de transport în comun în nişte saci fără fund. Anual, sute de milioane de lei merg de la bugetele locale către regiile de transport, dar companiile continuă să acumuleze datorii uriaşe.

În timp ce scandalurile nu contenesc să apară în jurul RATB, dacă privim mai în amănunt, în ţară există cu adevărat câteva modele de management de succes ce sunt implementate în cadrul regiilor de transport în comun.

 

RATB, executată silit de Fisc

Regia de transport în comun Bucureşti datorează statului aproape 100 de milioane de euro. Motiv pentru care fiscul i-a blocat conturile, iar aceasta nu poate organiza licitaţii pentru cumpărarea pieselor de schimb. Probleme financiare ale RATB persistă deşi anul acesta Primăria a anunţat că subvenţionează regia cu 115 milioane de euro.  Astfel, conform datlor ANAF, RATB are datorii totale de 443 milioane de lei, dintre care 221 milioane de lei restanţe la plata TVA şi 222 milioane de lei dobânzi şi penalităţi, valabile la 31 decembrie 2013. În plus, Regia Autonomă de Transport Bucureşti mai are şi datorii de 23, 7 milioane de lei către bugetul asigurărilor sociale, sumă pentru recuperarea căreia s-a declanşat executarea silită.  Context în care, RATB trece pe primul loc în topul datornicilor la bugetul de stat. Asta după ce, prim poziţie a fost ocupată ani la rând de Compania Naţională a Huilei. Problemele financiare ale RATB persistă deşi anul acesta Primăria a anunţat că subvenţionează regia cu 115 milioane de euro.

 

Sibienii îşi plătesc direct cu cardul biletul în autobuz

Tursib, operatorul de transport în comun din Sibiu, a început, în luna mai 2010,  implementarea noului sistem de ticketing, care a constat într-un număr de 30 de validatoare, cu o valoare de achiziţie de 1.400 lei per bucată, instalate pe 10 mijloace de transport în comun. Tot atunci, au fost puse în circulaţie şi noile bilete, tipărite pe hârtie termosensibilă, care elimină posibilitatea de fotocopiere sau de refolosire a acestora prin ştergerea imprimării efectuate, cum se întâmpla cu vechile bilete....

 Articolul integral poate fi citit în ediţia tipărită Decembrie 2013-Ianuarie 2014 a Revistei Transporter.

Pentru abonamente, înregistrați-vă aici.

 

Cele mai citite stiri