Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

2017-anul cu damf de monitorizare inteligentă în transportul rutier

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Laura Cioba
12 Martie, 2014
Parlamentul European reunit în sesiune plenară de la sfarsitul lunii ianuarie la Strasbourg a votat raportul eurodeputatei Adriana Țicău, care se referă la revizuirea regulamentului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier (tahografele digitale). Noile dispozitive vor permite verificarea datelor tahografelor de la distanţă, iar vehiculele vor putea fi urmărite prin satelit, pentru depistarea rapidă a abuzurilor şi actelor de manipulare.

Scopul noului regulament propus în ceea priveşte tahografele digitale, care îl va înlocui pe cel actual datând din anul 1985, este reducerea posibilităților de a manipula tahograful, aplicarea mai eficientă a normelor sociale și reducerea sarcinii administrative prin valorificarea deplină a noilor tehnologii și introducerea unei serii de noi măsuri de reglementare.

Noile funcţii ale tahografului “inteligent”

Conform regulilor revizuite, tahografele inteligente vor fi implementate în noile vehicule în termen de trei ani dupa stabilirea specificaţiilor tehnice de către Comisie.

După încă 15 ani, ele vor fi implementate sau implementate retroactiv în toate vehiculele utilizate pentru transport profesional. Tahograful inteligent va include doua noi funcţii. Este vorba despre comunicarea de la distanţă (utilizată pentru a efectua controale) şi înregistrarea datelor de localizare.

Adriana Țicău, raportor al Parlamentului European pentru acest regulament a subliniat că „noul regulament reprezintă un echilibru între siguranța rutieră și îmbunătățirea condițiilor de muncă, pe de o parte, și respectarea vieții private și a datelor șoferilor pe de altă parte.

Parlamentul a sprijinit introducerea tahografului inteligent, deoarece acesta va contribui la îmbunătățirea punerii în aplicare a legislației, a conditiilor de lucru ale soferilor, la cresterea sigurantei rutiere și va fi un mijloc de reducere, pe termen mediu și lung, a nivelului sarcinii administrative legate de obligațiile privind tahografele pentru societățile de transport. Vrem ca tahograful inteligent sa fie eficient, însă la un preț accesibil. Tahograful inteligent va fi introdus pe piață la 36 de luni după intrarea în vigoare a specificațiilor tehnice și va include două noi funcții: comunicarea de la distanță, utilizată pentru a efectua controale, și înregistrarea datelor de localizare”.

Europarlamentara Adriana Ţicău a mai atras atenţia asupra unui aspect: „În interesul unui proces clar, eficient, proporţional şi uniform de punere în aplicare a normelor de securitate socială în transportul rutier, este esenţial ca autorităţile statelor membre să aplice în mod uniform regulile. 

De asemenea, textul acordului votat specifică faptul că, în niciun caz, comunicarea la distanţă în scopuri de control nu poate duce la aplicarea automată de amenzi sau de sancţiuni pentru conducătorul auto sau întreprinderea de transport”...

Articolul integral poate fi citit în ediţia tipărită Decembrie 2013-Ianuarie 2014 a Revistei Transporter.

 

Pentru abonamente, înregistrați-vă aici.

Cele mai citite stiri