Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Avem nevoie de Master Plan și pentru transportul public

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Aurelian Adrian Butoi
09 Aprilie, 2014
Tehnologiile inteligente și noile direcții de mobilitate schimbă modul în care circulăm. În România, înțelegem mai greu că trebuie să privim lucrurile în ansamblu și că trebuie să avem un plan de dezvoltare pe termen lung.  Uniunea Internațională a Transportului Public (UITP) le propune operatorilor de transport să se implice în dezvoltarea orașelor și regiunilor din care fac parte și să dezvolte Planuri Integrate de Mobilitate.

 

Transportul public are nevoie de viziune integrată

E nevoie de un plan pentru dezvoltarea orașelor în viitor, nu cum s-a întâmplat cu orașele din România până acum, când urbaniștii n-au luat în considerare o dezvoltare care să armonizeze și să echilibreze sistemul de transport urban și regional.

Un plan care situează transportul public dintr-un oraș sau o regiune mai mare drept coloana vertebrală a planului de mobilitate sustenabilă trebuie să fie dezbătut și susținut în mai multe zone de interes local. Printre acestea se numără planificarea de amenajare a terenurilor, managementul mobilității, mobilitate combinată, transportul de marfă și alte sectoare cheie, precum mediu, energie, servicii sociale și sănătate. Astfel, un Plan de Mobilitate Integrată ar fi ideal să cuprindă toate zonele de navetă și să definească transportul public drept componenta centrală a sistemului de mobilitate urbană.

Prin constituirea acestui plan, se vor aduce mai mulți acționari din toate sectoarele la aceeași masă rotundă, contribuind astfel la înțelegerea provocărilor transportului public din mai multe unghiuri. Acest lucru presupune însă și consultarea cetățenilor și a acționarilor importanți și în timpul fazei de dezvoltare a planului. Planuri specifice cu termene scurte și medii de realizare, precum un plan de trafic, un plan pentru transport public, un plan de parcare, pentru transportul de marfă sau pentru zonele destinate bicicliștilor și pietonilor, toate ar putea fi derivate dint-un Plan Integrat de Mobilitate și monitorizat progresul lor.....

Articolul integral poate fi citit în ediţia tipărită Aprilie 2014 a Revistei Transporter.

 

Pentru abonamente, înregistrați-vă aici.

Cele mai citite stiri