Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Transportul judeţean şi interjudeţean, o odisee fără sfârşit

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Laura Cioba
14 Februarie, 2014
Peripeţiile de pe scena transportului judeţean şi interjudeţean a început acum aproximativ şapte ani, atunci când s-a decis scoaterea acestuia de sub tutela Autorităţii Rutiere Române. Practic, în 2007 s-a decis ca organizarea programelor de transport să se facă la nivelul fiecărui judeţ în parte. Cu toate acestea, în unele judeţe s-au semnalat abuzuri grave, iar operatorii de transport cer să li se facă dreptate.

În 2008, înainte de prima licitaţie de trasee judeţene în varianta descentralizată, majoritatea reprezentanţilor din Ministerul Administraţiei şi Internelor (instituţia care se ocupa la acel moment de transportul judeţean), recunoşteau faptul că singurul „organ” ce ar putea să-i sancţioneze pe conducătorii locali în ceea ce priveşte atribuirea traseelor este poporul, eventualele abuzuri fiind taxate la alegeri.

Atribuirea traseelor, cu bune şi cu rele

Potrivit noii legislaţii referitoare la atribuirea traseelor, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice nu mai poate să amendeze modul în care s-au derulat lucrurile la nivelul fiecărui judeţ în parte. Şi asta, deoarece totul se află în sarcina Consiliilor Judeţene. Mai mult, acestea aveau libertate inclusiv în sensul stabilirii propriilor calendare de atribuire a traseelor, însă, întrucât aplicaţia electronică a Centrului Naţional de Management al Societăţii Informale prin care s-a derulat licitaţia nu permite să ruleze mai multe proceduri de atribuire concomitent, s-a optat pentru efectuarea concomitenta a atribuirii, dupa acelaşi calendar.

Context în care, 39 de Consilii Judeţene au solicitat MDRAP să intermedieze problema şi să recomande un singur calendar. Aşadar, în acest moment, atribuirea nu s-a realizat în două judeţe: Bistriţa Năsăud şi Alba. În Bistriţa-Năsăud, se pare că licenţele de traseu au fost prelungite până pe 30 iunie, iar la Alba, actele normative emise de Consiliul Judeţean au fost atacate în instanţă.

Scandal la Giurgiu

Deşi, în majoritatea zonelor din ţară, operatorii de transport s-au arătat mulţumiţi de atribuirea traseelor, nu puteam să nu remarcăm faptul că...

Articolul integral poate fi citit în ediţia tipărită Februarie 2014 a Revistei Transporter.

Pentru abonamente, înregistrați-vă aici.

Cele mai citite stiri