Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Mezinul olandez, un prieten de încredere în aglomerația urbană

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Aurelian Adrian Butoi
09 Mai, 2014
Noua familie de camioane a producătorului olandez DAF a pornit într-un tur prin Europa pentru a se prezenta personal clienților și pasionaților mărcii olandeze. Noi am petrecut o dimineață plăcută în compania mezinului LF, care ne-a însoțit la un test pe drumurile din zona aglomerată a municipiului Brașov. De la bordul noului LF, ne-am pus în postura unui operator de transport pe distanțe scurte și am fost atenți la toate aspectele importante atât pentru șofer, cât și pentru o companie care își desfășoară activitatea în mediul urban atât de aglomerat și de complicat.

„Un XF este un CF este un LF este un DAF” spune unul dintre sloganele producătorului olandez, asta pentru o sublinia faptul că toată gama de camioane s-a bucurat de același nivel de atenție și investiție pentru o performanță cât mai ridicată. Însă doar XF-ul se bucură de un real succes din partea clienților români. Cu toate acestea, observăm o ușoare creștere a înmatriculărilor în 2014 și în segmentul camioanelor de distribuție, unde DAF LF este un competitor serios.

DAF LF conduce clasa în versatilitate

O grămadă de opriri și porniri, descărcări și încărcări în timp record, sunt doar câteva dintre caracteristicile specifice clasei de camioane pentru distribuția pe distanțe scurte. De aceste lucruri am ținut și noi cont când am plecat la drum cu noul DAF LF 220 FA prin Brașov și pe rutele din proximitatea orașului. Am ales un traseu care să combine rularea în mediul urban cu cea din proximitate, precum centură sau zone industriale. Am stat la semafoare, treceri de pietoni și în ambuteiaje, dar am avut ocazia să vedem mezinul DAF la treabă și pe șoseaua întinsă.

Trebuie să precizăm de la început că noul LF se mândrește cu cea mai mare sarcină utilă în clasa situată între 7,5 și 19 tone, și asta mulțumită șasiului care este mai ușor decât cel din versiunea Euro 5. E de apreciat că inginerii DAF au reușit să obțină aceste rezultate cu toate că pentru implementarea tehnologiei de recirculare a emisiilor au fost obligați să crească greutatea vehiculului cu aproximativ 150 kg. Este de luat în calcul și faptul că DAF a adaptat șasiul de pe LF pentru a-l face complet plat, visul oricărui carosier, care are acum treaba serios ușurată.

Articolul integral poate fi citit în ediţia tipărită Mai 2014 a Revistei Transporter.

 

Pentru abonamente, înregistrați-vă aici.

Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Primul test cu MAN TGX V8
Transport urban in Munchen

Articole din editia curenta

    Logistica și transportul în automotive
  • Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
  • Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
  • Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
  • Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
  • Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul
Cele mai vizualizate:
road-trip-2015

CURS VALUTAR

EUR 4.6546
USD 3.9306
GBP 5.2287
CHF 4.0083