Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

RATB continuă testarea autobuzelor electrice

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Laura Cioba
30 aprilie, 2015
Timp de două luni, pe străzile Capitalei vor circula două autobuze electrice noi, pe linia lui 381.

Autobuzele, produse de compania chineză BYD vor fi testate pe traseul Piața Reșița – Piața Sudului – Piața Unirii – Piața Universității – Piața Romană – Piața Victoriei.

„Din punctul meu de vedere, testarea acestor autobuze reprezintă o oportunitate și o provocare, iar RATB-ul are nevoie de astfel de vehicule. În acest moment, ele se află în teste la noi pentru o perioadă de două luni și vor circula pe linia lui 381 până pe data de 28 iunie. Linia 381 este medie ca grad de aglomerare, mai ales că traversează orașul, unde sunt mai tot timpul ambuteiaje”, a declarat directorul general al RATB, Vincențiu Daniel Antonescu.

De cealaltă parte, directorul Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Ion Dedu a punctat faptul că înainte de a achiziționa astfel de autobuze este necesar să se evalueze toate riscurile ce pot apărea dacă se deține o astfel de flotă.

„În mod logic, făcând o analiză pe costurile pe durata de viață a unui astfel de vehicul, putem spune că sunt mai eficiente, dar trebuie totuși să analizăm foarte bine acest lucru, pentru că există și riscuri. Unul dintre ele îl reprezintă faptul că, pe parcurs autonomia de care se vorbește poate scădea. Cum durata unui autobuz electric este de aproximativ 8-10 ani, trebuie să ne gândim bine să nu ne trezim că nu mai putem asigura serviciul de transport public. De aceea, așa cum fac și toate celelalte administrații locale din Europa, ne vom gândi la un număr limitat de vehicule care să fie testat pe o perioadă mai lungă de timp și apoi să luăm decizia de a schimba flota”, a punctat Dedu.

Potrivit acestuia, ținând cont că flota RATB-ului este de aproximativ 1.000 de vehicule, se poate lua în calcul achiziționarea a 100 de autobuze electrice. Autobuzele electrice BYD pot asigura transportul pentru 75 de pasageri. Ele au o accelerație de la 0 la 50 km/h în 20 de secunde, o viteză maximă de 70 km/h și se încarcă în opt ore, timp normal pentru o priză. BYD-ul a livrat peste 10.000 de autobuzele elecrice, din care marea majoritate, adică un număr de peste 8.000, numai în China.

„ Autobuzele au fost deja testate în toate capitalele din Europa și s-au vândut în țări precum Olanda, Franța, Norvegia și Italia. În România, acestea au fost testate în șapte orașe, până în acest moment s-au făcut 14.000 de kilometri și au afișat un consum mediu de 10 euro la suta de kilometri. Practic, diferența de consum dintre un autobuz electric și unul pe carburant este de aproximativ 35.000 de euro pe an pentru o singură unitate”, a explicat Stefano Albarosa, directorul general Cefin România, reprezentantul companiei chineze în România.

După ce se vor termina testele, se va întocmi un studiu de fezabilitate urmat de către aprobarea indicatorilor de către Consiliul General al Municipiului București. Într-un final, se va trece la procedura de achiziție. Autobuzele electrice BYD pot asigura transportul pentru a 75 de pasageri. Ele au o accelerație de la 0 la 50 km/h în 20 de secunde, o viteză maximă de 70 km/h și se încarcă în opt ore, timp normal pentru o priză.

 

 

 

Cele mai citite stiri