Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Mercedes-Benz mizează pe producţia inteligentă pentru noul Sprinter

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Alexandru Ionescu
24 iunie, 2015
Mercedes-Benz investeşte în producţia inteligentă la fabrica sa din Ludwigsfelde, acolo unde se produce modelul Sprinter. Cu ajutorul vehiculelor fără şofer care le furnizează muncitorilor piese şi componente în mod autonom, producătorul auto pune accent pe noile tehnologii şi pe eficienţă în producţia de van-uri.

Grupul german Mercedes-Benz dovedeşte o implicare puternică atunci când vine vorba de ridicarea gradului de automatizare în procesul de producţie şi de eficientizarea acesteia. Exemplul oferit de companie se referă la fabrica din Ludwigsfelde, acolo unde se produc peste 200 de van-uri pe zi, care sunt exportate în circa 130 de ţări. Acum, distribuţia materialelor pe linia de producţie se realizează autonom de către vehicule fără şofer, aici fiind implementată aşa numita “producţie inteligentă”.

“Fabrica Mercedes-Benz Ludwigsfelde este reperul atunci când vine vorba de producția inteligentă de vehicule. Aşa ar trebui să arate uzinele viitoare: procese simplificate, logistică eficientă şi asamblare fără cusur", a declarat Sebastian Streuff, manager Mercedes- Benz Werk Ludwigsfelde GmbH de la 1 iunie 2015. "În ultimii doi ani şi jumătate, fabrica din Ludwigsfelde şi-a luat viitorul în propriile mâini, cu forța de muncă motivată şi înalt calificată. Astăzi, uzina este un exemplu strălucit în ceea ce priveşte utilizarea sistemelor de producție inovatoare în rețeaua de producţie globală a Mercedes-Benz Vans. (…)”, a completat Streuff.

Fabrica Ludwigsfelde are în jur de 2.000 de salariaţi şi este cea de-a treia ca mărime, din punct de vedere al asamblării de van-uri, din grupul Dailmer la nivel mondial. În 2014, aici au fost produse peste 48.200 de unităţi, iar acest trend pozitiv continuă şi anul acesta.

Începând cu finalul anului 2012, uzina Mercedes-Benz a început să facă paşi importanţi în ceea ce priveşte eficienţa pe întreaga linie de producţie, unul dintre obiectivele majore fiind acela de a îmbunătăţii colaborarea dintre zona de logistică şi cea de asamblare. Iar una dintre soluţiile găsite a fost aceea de a înlocui operatorii de transport, cei care transportau cărucioare cu componente auto către linia de producţie pentru a fi asamblate, cu vehicule fără şofer, care fac această operaţiune în mod autonom. De la aceste vehicule şi până la staţii de lucru ergonomice, fabrica Sprinter din Ludwigsfelde demonstrează cum poate să arate o uzină eficientă în ziua de azi.

Cele mai citite stiri