Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Polița RCA, verificată de camerele de supraveghere ale CNADNR

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Alexandru Ionescu
20 ianuarie, 2016
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) s-a întâlnit recent, pe data de 15 ianuarie 2016, cu reprezentanții Autorității de Supraveghere Financiară pentru a discuta despre stadiul măsurilor adoptate în Protocolul încheiat în data de 22 decembrie 2015, evoluția tarifelor RCA în perioada decembrie 2015 – ianuarie 2016 și propuneri de amendare a cadrului normativ actual în piața de asigurări.

Astfel, arată UNTRR, în urma întâlnirii, cele două instituții au agreat ca pe termen scurt să fie implementate următoarele măsuri:

- Creșterea gradului de cuprindere în asigurarea RCA a tuturor autovehiculelor, în condițiile în care estimările reale arată că doar 50% din parcul total de autoturisme din România este asigurat (Consiliul Concurenței înaintează un nivel de 70%), iar legislația europeană prevede un minimum de 85%. Pentru verificarea polițelor RCA se dorește accesarea camerelor de supraveghere CNADNR deja existente pentru verificarea rovinietei. Reprezentanții ASF au menționat că au luat cont de această soluție și că vor depune toate eforturile pentru a o implementa și implicit să propună și creșterea sancțiunilor pentru cei care nu dețin un RCA valabil;

- UNTRR a mai propus stabilirea unui ghid de vătămări corporale după modelul german. ASF a declarat că are o propunere legislativă pregătită care va fi înaintată Parlamentului.

Totodată, UNTRR a prezentat și câteva dintre soluțiile posibile de reducere a costurilor și riscurilor pe segmentul RCA pe termen mediu și lung identificate la precedentele întâlniri cu ASF și companiile de asigurări:

- Declararea și avizarea daunelor la timp și aplicarea unui malus instant pentru nedeclararea evenimentului în termenul prevăzut de lege. În unele țări UE această valoare este de 500 euro;

- Completarea automată a seriei de șasiu după numărul de înmatriculare pentru fiecare vehicul pentru care se solicită o cotație RCA (model asemănător ca la rovinietă). La reînnoirea poliței, pentru evitarea aplicării sistemului de malus, intermediarii introduc eronat o altă serie de șasiu (inversează două caractere din serie) și evită, astfel, plata unei prime mai mari;

- Introducerea de tehnologii noi, precum camere video la bordul autovehiculelor ca în Marea Britanie și în Federația Rusă. Această abordare poate fi fezabilă - doar dacă costurile scutite de firmele de transport sunt mai mari decât costurile echipării autovehiculelor cu camere video și dacă aceste filmări pot avea valoare legală în stabilirea vinovăției;

- Aplicarea standardului de siguranță rutieră 39001 – dar atât timp cât asigurătorii nu sunt dispuși să ofere standard o reducere a primelor de asigurare pentru firmele care au implementat standardul 39001, care să acopere costurile de implementare și de monitorizare pentru aceste standarde, aceasta practică nu se va bucura de vreun succes;

- Simplificarea accesului companiilor de asigurări străine la piața RCA din România, cu scopul de a crește concurența în piața RCA.

 

    Cele mai citite stiri
    Cele mai citite articole
Cele mai vizualizate:
road-trip-2015

CURS VALUTAR

EUR 4.5631
USD 4.2286
GBP 5.2689
CHF 4.2568