Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Cu Tourismo pana la Vidraru

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Diana Buidoso
28 decembrie, 2008
Lansat de curand in Romania, Tourismo este una din solutiile EvoBus pentru transportul intern si international de mare clasa. Cele peste 12.000 de autocare vandute spun totul despre calitatea si fezabilitatea acestui model. Ne-am convins si noi, testand acest autocar. Am vrut sa facem testul atat din perspectiva beneficiarului final – turistul – cat si din cea a soferului profesionist. in cazul nostru turistii am fost noi, iar sofer a fost Felix - pilotul ‚Transporter”, a carui experienta ne-a ajutat enorm pe serpentinele de la Vidraru-destinatia finala a calatoriei noastre.

Autocarul te incanta de la prima vedere. Designul sau exprima o eleganta deosebita, atemporala. O silueta care va atrage invidia celorlalti participanti in trafic. Culoarea argintie aminteste oarecum de celebrele „sageti argintii”, masinile de curse campioane mondiale din anii ’30. inauntru firma germana a pregatit un adevarat regal pentru turisti. Chiar daca autocarul pe care l-am testat noi are numai trei stele, interiorul ofera un confort care ar trebui sa multumeasca cele mai pretentioase persoane. Ca sa ocupi toate scaunele mai ai nevoie de 49( +1,+1) de pasageri.

Noi n-am avut la test decat 10 prieteni, cu care am simulat o calatorie de agrement, spre o destinatie turistica extrem de interesanta. Odata intrati in autocar am reusit sa ne simtim confortabil si sa ne delectam cu programele rulate pe ecranele Blaupunkt de 15 inch situate deasupra bordului si, respectiv, deasupra usii de acces din mijloc. Un bord care este unul relativ simplu, oferind toate informatiile de care ai nevoie fara sa te bata la cap cu date inutile. in dreapta lui - o dotare foarte utila: un frigider. Tocmai bun pentru a pastra la rece bauturile absolut necesare la drum lung. Compartimentul destinat pasagerilor este confortabil si functional, inaltimea de 2010 mm pe culoarul central, fiind suficienta si pentru cel mai inalt calator, inaltimea exterioara de 2550 mm aduce in interior o mare libertata de miscare pentru pasageri. Deasupra scaunelor sunt integrate comenzile pentru noile seturi de servicii , printre care sistemul climatizare automata pe plafon, de 32 kw, ce asigura o temperatura placuta, indiferent de anotimp. in „lista” dotarilor am mai adaugat cabina de odihna pentru sofer, prevazuta cu saltea, interfon si incazire, toaleta dotata cu sistem de spalare- situata sub podea.

Dupa ce ne-am instalat confortabil am plecat la drum. Nu inainte de a proba CD player-ul cu radio care distribuie stirile despre ultimele biletele ale premierului prin boxele asezate de-a lungul autocarului. Dupa ce s-a familiarizat cu comenzile noului model, Felix a pornit uriasul motor de 12.000 de cmc si 408 CP, imediat ce a dat startul calatoriei de la microfonul fara fir instalat in stanga soferului. Suficienti pentru a prinde 100 km/h - viteza maxima limitata electronic - intr-un timp foarte scurt raportat la greutatea de 18 tone.

 
Pe autostrada Bucuresti-Pitesti am mers fara probleme. Cutia manuala in sase trepte servo-asistata a stat aproape mereu in ultima treapta de viteza, iar functia de cruise-control a fost mai mult decat utila. Apoi, dupa cativa kilometri pe drumul international E81, am rulat pe drumul national 7C pana la Curtea de Arges unde am vizitat celebra manastire. soseaua, destul de virajata, ne-a permis sa aflam mai multe informatii de bun augur legate de directia foarte precisa iar gropile ne-au spus cate ceva despre tinuta de drum impecabila datorata si suspensie fata independenta. si pentru ca grupul nostru a hotarat sa faca o oprire, am avut ocazia sa vedem „in actiune” sistemul de ridicare- coborare de la sol cu care este prevazut autocarul, extrem de folositor pasagerilor.
 
Dupa vizita la superba manastire construita de Neagoe Basarab in 1517, am pornit din nou in calatoria de test care ne-a dus pana la lacul Vidraru. Serpentinele nu ne-au creat nicio problema. Nici noua, nici lui Felix care la volanul Tourismo a fost „ asistat” de o serie de dotari precum retarderul Voith, sistemul EBS de asistare electronica, care dadea o mana de ajutor discurilor de frana, sistemul ASR, care tinea in frau acceleratia remarcabila a celor 1900 Nm si clasicul sistem de control al stabilitatii ESP. Tahograful digital, parbrizul incalzit si a parasolarul electric fac si ele parte din echiparea autocarului testat, si pentru ca la Vidraru am admirat imensul baraj care stapaneste multe milioane de metri cubi de apa si ne-am simtit mandri de aceasta lucrare inginereasca, oprirea a fost mai lunga, neputand pierde prilejul unei sedinte foto cu vedeta testului- Tourismo, pe fundalul acelor peisaje.
Pentru ca se facuse deja seara, pe drumul de intoarcere am avut ocazia sa probam excelentul sistem de iluminare interioara si exterioara. Eficienta dispunerii blocurilor optice fata tridimensionale ale autocarului, dar si utilitatea luminilor pentru marcarea culoarului de trecere, a celor ambientale, dar si a celor pentru citit nu a putut trece neobservata Vazut din exterior, noaptea, cu luminile interioare aprinse, noul Tourismo arata ireal de bine. Un alt moment, la final de test pentru o serie de „cadre”.
Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Primul test cu MAN TGX V8
Transport urban in Munchen

Articole din editia curenta

    Logistica și transportul în automotive
  • Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
  • Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
  • Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
  • Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
  • Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul
Cele mai vizualizate:
road-trip-2015

CURS VALUTAR

EUR 4.5441
USD 4.2456
GBP 5.4336
CHF 4.2498