Un test la rece

Interiorul cabinei isi pastreaza finisajele de calitate, dar mai multe compartimente de stocare au fost adaugate. In interior au loc doi pasageri si soferul. Postul de conducere are multiple posibilitati de reglare. De remarcat sunt multiplele spatii de stocare. Sincer, eu nu am reusit sa gasesc intrebuintare pentru toate; dar, cine stie, nu sunt nici sofer de distributie... Conducerea unui Mascott devine o slujba usoara pentru sofer, daca avem in vedere modul in care au fost pozitionate comenzile. Principalele comutatoare sunt usor de atins, iar schimbatorul de viteze montat pe bord nu numai ca aliniaza gama la cele mai noi tendinte in domeniu, dar se dovedeste a fi foarte practic. Lant cinematic nou, comportament bun Odata cu imbunatatirile aduse lantului cinematic, Mascott devine unul dintre cele mai performante vehicule din clasa sa in materie de antifonare si confort. Motorul, cutiile de viteze si chiar si puntea motrica sunt noi si se comporta chiar bine.
In ceea ce priveste intreaga gama, sasiul intarit si multiplele variante de lungimi face posibila gasirea unei configuratii potrivite pentru oricare aplicatie. Sistemul de racire este realizat de Termo King, iar accesul la incarcatura se face prin intermediul a doua usi care se inchid aproape ermetic. Spatiul in interior este bine compartimentat. Vehiculul poate transporta orice tip de produs alimentar, de la mezeluri si pana la carcase de animale. Ambreiaj pentru conditii “dure” Noul motor de trei litri, cu un cuplu si ratii de putere performante, poate produce 130 CP si un moment maxim de 300 Nm la 3600 rpm. Propulsorul este echipat cu un sistem de injectie common-rail de conceptie recenta. Prin intermediul recircularii gazelor de evacuare EGR (egere) si a unui convertor catalitic, aceasta gama de vehicule se incardeaza in standardele de emisii antipoluare Euro 4. Transmisia a fost reproiectata pentru a face fata unor ratii de cuplu de pana la 380 Nm. Ea are sase rapoarte care pot fi usor schimbate.
Renault Trucks a implementat pe aceasta gama de vehicule un nou ambreiaj “pentru aplicatii grele”, dotat cu un disc de dimensiuni mai mari. Mascott ofera o putere de tractiune optima datorita designului sasiului sau, a sistemului ASR si a diferentialului blocabil. In testul nostru, am realizat ca Renault Trucks a ales o solutie buna pentru Mascott. Conceptul de autoutilitara construita dupa regulile de productie ale unui camion s-a dovedit viabil. Cele doua ore de drum ne-au aratat ca desi Mascott mizeaza pe robustete, confortul nu este foarte afectat.
Test Drive »
Articole din editia curenta
- Logistica și transportul în automotive
- Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
- Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
- Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
- Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
- Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul