Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Un test la rece

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Diana Buidoso
27 februarie, 2009
In luna mai am avut prima ocazie sa testam varianta cu face lift a gamei Mascott. Pentru “incercarea noastra” a primit o versiune cu totul speciala, un autosasiu cu o suprastructura frigorifica care parca ne facea in ciuda, afara fiind foarte cald. Deoarece aveam in fata un produs din gama de distributie a Renault Trucks am stabilit un traseu relativ usor. Misiunea Mascott-ul nu avea de ce sa fie greu de indeplinit. Mini-camionul a avut de facut un drum Bucuresti-Targoviste, cu un scurt popas la un institut de cercetari piscicole de langa Vechea Cetate de scaun. Un face-lift usor Prin lansarea noului Mascott, Renault Trucks a completat procesul de reinnoire a gamei de distributie. Gama acopera segmentele intre 3,5 si 6,5 tone. Desi Mascott nu a suferit modificari majore la exterior, designul sau ramane inca de actualitate. Noua monograma apare acum si pe usi. Partea fata este dominata de blocurile optice de mari dimensiuni si de grila pronuntata. Accesul la motor se face foarte usor, prin intermediul unei capote. Eu personal fiind adeptul acestei solutii de constructie pentru camionetele mai mici Sistemul de oglinzi al vehiculului a fost modificat, capatand noi parametri pentru a se adapta mai bine suprastructurii. O slujba usoara petru sofer Cu peste 15.000 de unitati vandute in lume in 2006, Mascott-ul s-a dovedit a fi un minicamion versatil. Din aceeasi gama de distributie cu Mascott-ul mai fac parte si Master si Maxity.

Interiorul cabinei isi pastreaza finisajele de calitate, dar mai multe compartimente de stocare au fost adaugate. In interior au loc doi pasageri si soferul. Postul de conducere are multiple posibilitati de reglare. De remarcat sunt multiplele spatii de stocare. Sincer, eu nu am reusit sa gasesc intrebuintare pentru toate; dar, cine stie, nu sunt nici sofer de distributie... Conducerea unui Mascott devine o slujba usoara pentru sofer, daca avem in vedere modul in care au fost pozitionate comenzile. Principalele comutatoare sunt usor de atins, iar schimbatorul de viteze montat pe bord nu numai ca aliniaza gama la cele mai noi tendinte in domeniu, dar se dovedeste a fi foarte practic. Lant cinematic nou, comportament bun Odata cu imbunatatirile aduse lantului cinematic, Mascott devine unul dintre cele mai performante vehicule din clasa sa in materie de antifonare si confort. Motorul, cutiile de viteze si chiar si puntea motrica sunt noi si se comporta chiar bine.

In ceea ce priveste intreaga gama, sasiul intarit si multiplele variante de lungimi face posibila gasirea unei configuratii potrivite pentru oricare aplicatie. Sistemul de racire este realizat de Termo King, iar accesul la incarcatura se face prin intermediul a doua usi care se inchid aproape ermetic. Spatiul in interior este bine compartimentat. Vehiculul poate transporta orice tip de produs alimentar, de la mezeluri si pana la carcase de animale. Ambreiaj pentru conditii “dure” Noul motor de trei litri, cu un cuplu si ratii de putere performante, poate produce 130 CP si un moment maxim de 300 Nm la 3600 rpm. Propulsorul este echipat cu un sistem de injectie common-rail de conceptie recenta. Prin intermediul recircularii gazelor de evacuare EGR (egere) si a unui convertor catalitic, aceasta gama de vehicule se incardeaza in standardele de emisii antipoluare Euro 4. Transmisia a fost reproiectata pentru a face fata unor ratii de cuplu de pana la 380 Nm. Ea are sase rapoarte care pot fi usor schimbate.

Renault Trucks a implementat pe aceasta gama de vehicule un nou ambreiaj “pentru aplicatii grele”, dotat cu un disc de dimensiuni mai mari. Mascott ofera o putere de tractiune optima datorita designului sasiului sau, a sistemului ASR si a diferentialului blocabil. In testul nostru, am realizat ca Renault Trucks a ales o solutie buna pentru Mascott. Conceptul de autoutilitara construita dupa regulile de productie ale unui camion s-a dovedit viabil. Cele doua ore de drum ne-au aratat ca desi Mascott mizeaza pe robustete, confortul nu este foarte afectat.

Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Primul test cu MAN TGX V8
Transport urban in Munchen

Articole din editia curenta

    Logistica și transportul în automotive
  • Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
  • Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
  • Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
  • Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
  • Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul
Cele mai vizualizate:
road-trip-2015

CURS VALUTAR

EUR 4.5737
USD 3.8993
GBP 5.0260
CHF 4.0082