Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Solutia hibrida Volvo

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Diana Buidoso
10 martie, 2009
Noi incercam sa acceleram dezvoltarea in domeniul vehiculelor comerciale hibride. Aceasta se poate dovedi importanta atat pentru clientii nostri, cat si pentru mediu, a declarat Leif Johansson, presedintele grupului Volvo. Conceptul hibrid al companiei Volvo permite efecte maxime in materie de economisire a combustibilului pe drumuri cu franari si accelerari dese, precum rutele urbane si regionale. Calculele efectuate in urma testelor arata ca economia de combustibil clasic poate ajunge pana la 35%. De asemenea, pot fi realizate economii si la costurile de intretinere, prin reducerea considerabila a uzurii sistemului de franare.

De curand, grupul Volvo a prezentat o solutie hibrida eficienta, cu ajutorul careia pot fi realizate economii de combustibil de pana la 35%. Conceptul hibrid denumit I-SAM este compus dintr-un demaror, un motor clasic si un alternator, toate operate de o unitate de control electronica. I-SAM interactioneaza cu sistemul automat de schimbare a treptelor de viteza conceput de Volvo si denumit I-Shift. Bateriile sunt reincarcate de motorul diesel de fiecare data cand sunt actionate franele. Motorul electric ofera performante la viteze moderate, suplimentand puterea motorului atunci cand viteza creste. Aceasta solutie unica premite camionului sa accelereze uneori numai cu ajutorul propulsorului electric, reducand nivelul de consum, de emisii si de zgomot.

Datorita capacitatii motorului electric, motorul diesel poate fi oprit automat cand camionul stationeaza la lumina rosie a semaforului, pentru a face livrari sau pentru incarcare, explica Lars Martesson, responsabil cu problemele legate de mediul inconjurator la Volvo Trucks. Functiile auxiliare precum pompa servo si compresorul cu aer comprimat sunt actionate in mod electric la acest tip de camion, scutind propulsorul diesel de niste functii in plus. Hibridul reprezinta

o solutie pe termen lung si de larg interes pentru activitati de transport eficiente si adaptate perfect mediului inconjurator. Suntem constienti de faptul ca preturile petrolului cresc si, de aceea, toate solutiile care au ca rezultat reducerea consumului de combustibil sunt deosebit de atractive, a sustinut Leif Johansson. Motorul diesel din vehiculul nostru hibrid poate fi operat si folosind biocombustibili. In consecinta, activitatile de transport pot fi realizate fara emisii de bioxid de carbon, a continuat presedintele grupului.

Grupul Volvo participa de asemenea la dezvoltarea unui nou tip de baterie, Effpower, care este bazata pe un amestec de acid folosit in fabricarea bateriilor de pornire, de acum. Prin intermediul acestei tehnologii, puterea a fost dublata, in timp ce costurile de manufacturare pentru baterii au fost reduse in mod semnificativ in comparatie cu alternativele de pe piata. Cu ajutorul noului produs, Volvo Trucks urmareste sa creasca eficienta viitoarelor vehicule hibride.

Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Volkswagen Amarok: New Kid on off-road
Primul test cu MAN TGX V8
Transport urban in Munchen

Articole din editia curenta

    Logistica și transportul în automotive
  • Cover Story: Mamutul logistic de la Mioveni
  • Vocea Transportatorilor: Transportul intracomunitar, o sabie cu două tăișuri
  • Eveniment: CEMAT 2014 - cele mai bune stivuitoare în 2014
  • Test-drive: Mezinul familiei olandeze, DAF LF
  • Special: Nu ești blocat în trafic, tu ești traficul
Cele mai vizualizate:
road-trip-2015

CURS VALUTAR

EUR 4.6546
USD 3.9306
GBP 5.2287
CHF 4.0083