Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Strategia noului director EvoBus Romania

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

Autor: Dan Athanasiu
11 aprilie, 2011
EvoBus Romania: Mercedes-Benz Bus, Setra si OmniPlus si-au marcat “descalecatul” odata cu semnarea celui mai mare contract din piata autohtona pentru flota de autobuze moderne destinate bucurestenilor.

“Au venit la noi nemtii” era formula atat de des intalnita in primul lor an de functionare. Ce insemna exact asta in piata locala de transport de persoane urma sa vedem. Si asa a inceput povestea romaneasca a nemtilor de la EvoBus Romania.

Contractului cu RATB i-au urmat multe altele, atat cu operatorii privati, cat si cei bugetari. S-a inceput prin a implementa standardele de calitate de la procesul de vanzare, pana la cel ce vizeaza after sales-ul.

Au crescut echipa, au trainuit tot personalul romanesc, s-au pozitionat drept un competitor de temut intr-o piata in care au intrat printre ultimii si ..au inceput sa vorbeasca romaneste.
Primul contact “la nivel inalt” cu EvoBus Romania l-am avut in a doua zi de mandat al celui dintai director general al firmei - dr. Eckehard Stengel. Un domn inalt, blond, cu ochi albastri blanzi... dar fermi. “Si eu sunt fumator, dar sotia nu, asa ca acasa ies pe balcon la tigara” - asa a inceput dialogul cu cel care avea sa conduca cu success compania timp de trei ani, care pentru EvoBus au insemnat constructia echipei din temelii, comunicare in piata, vanzare si respect. Fermitatea neamtului a lasat in spate o firma solida si clienti satisfacuti. Blandetea lui i-a adus o buna comunicare si multi prieteni in Romania.

2011 marcheaza inceputul unui nou mandat pentru cel de-al treilea director general al EvoBus Romania de la momentul infiintarii, 2006. Coincidenta sau nu, cert e ca l-am vazut pe Alexander Schneider in seara primei sale zile de munca in Romania.

Ochii ii zambesc de la o inaltime de 1.90 si chiar si obosit, e extrem de prietenos. “Probabil ca sotia va veni in Romania peste 2 sau 3 saptamani, nu avem copii, dar ne iubim la nebunie cainele” a fost una dintre primele comunicari care au dezghetat discutia noastra.

Reporter: La ce va asteptati de la acest mandat in Romania si cat va dura el?

Alexander Schneider: Sunt la inceput, acum fac cunostinta cu echipa si imi place ce vad la oameni. Stiu clar ca grija fata de client si serviciile de after sales vor fi una dintre prioritatile mele. Pana de curand m-am ocupat de tot ceea ce inseamna reteaua de service in Germania, in calitate de dezvoltator al departamentului de marketing si after sales Daimler. Ceea ce am facut este mai mult decat o specializare, este un mod de viata profesionala si sunt convins ca sunt multe de dezvoltat in aceasta directie si aici, in Romania.

Reporter: Vorbiti de un mod de viata, dintotdeauna? Nu a fost o alta ocupatie profesionala care sa va fi capacitat pana acum?

Alexander Schneider (rade): Cred ca nu imi amintesc sa fi fost de tanar altundeva decat pe langa masini, intai ca hobby, apoi in familie pe langa cate o cursa de camion sau la vreun atelier de reparatii; facultatea a venit in aceeasi directie, extrem de firesc. Pana sa intru in familia EvoBus am mai lucrat la Iveco, apoi am fost la Setra, in Ulm… Vedeti, nu pot sa vorbesc despre mine fara sa fiu alaturi de vehicule, de oamenii care le detin si de dorintele lor pe care le-am ascultat si am incercat sa le implinesc de-a lungul vietii mele. Cred ca de aceea serviciile post vanzare sunt cele care imi ocupa cel mai mult concentrarea.

Reporter: Nu se prea foloseste la noi, dar afara este foarte intalnit termenul de “guru”, ca specialist si lider de opinie intr-un domeniu. Sa inteleg ca sunteti un “guru” in service?

Alexander Schneider: “Guru”… nici noi nu il prea folosim… sa zicem ca iubesc pur si simplu ceea ce fac si fac de mult timp ceea ce iubesc. Probabil ca da, asta inseamna un specialist in service.

Reporter: Ati apucat sa va ganditi la planurile pentru acest an? E prima zi de mandat, dar nu si prima zi in care vedeti si intelegeti lucruri despre EvoBus Romania.

Alexander Schneider: Planuri in sens propriu, nu. Stiu ca dezvoltarea retelei nationale OmniPlus este importanta si mai stiu ca trainingurile destinate clientilor sunt esentiale si vor intra in strategia anului acesta, printre prioritati. Si pregatirea continua a personalului propriu este parte constanta a strategiei noastre, ganditi-va ca fiecare angajat al EvoBus este trimis automat la cursuri de specializare.

Reporter: Daca ar fi sa comunicati intr-o singura fraza elementul ce diferentiaza EvoBus, care ar fi aceasta?

Alexander Schneider: Noi punem accent pe calitate; “calitate” este un cuvant mare, pentru ca are multa munca si raspundere in spate, dar EvoBus poate sa il pronunte.

Reporter: Multumesc, ne vom intoarce la finalul primelor trei luni de mandat si vom discuta mai aplicat atunci despre strategie. Pentru ca acest interviu si-a propus sa faca cunostinta cititorilor cu dvs., am vrea sa stim, ca incheiere, ceva despre hobby-urile pe care le aveti. Exista? Care sunt acestea?

Alexander Schneider: Cu riscul de a parea liniar (pauza si zambeste larg)... masinile! Acesta e raspunsul. Hobby-ul meu sunt masinile, imi plac Mercedesurile, drept urmare acum conduc un G.

Ne-am despartit de noul director al EvoBus inca plini de intrebari. Senzatia pe care a lasat-o a fost insa extrem de apropiata cu cea a intaiului sau predecesor – Dr. Stengel. |ncrezator si deschis, asa l-am lasat pe Alexander Schneider.

Dupa finalul lui 2010, care a marcat pentru companie pozitia de lider de piata la vanzari ( desi activitatile de after sales au adus cel mai mare incom) si a insemnat livrarea primelor autobuze articulate Mercedes-Benz din Romania – cele 30 de unitati pentru Timisoara – si 2011, an plin de festivitati ( 125 de ani de Mercedes-Benz, 60 de ani de Setra, 100 de OmniPlus si, nu in ultimul rand, 5 ani de EvoBus Romania), noul director neamt va trebui sa invete romaneste si sa continuie istoria EvoBus de la noi, din tara.

Autor: Ana Oprea

 

Cele mai citite stiri