Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

Noul tramvai Siemens va circula prin Bucuresti

Print
E-mail
Yahoo Messenger
Twitter
Facebook
FONT SIZE:

A

A

A

07 octombrie, 2011
Prototipul tramvaiului este construit in proportie de 50% in uzina Regiei de Transport. Va avea patru burdufuri si ar putea circula in orice zona a Bucurestiului.

Tramvaiul Imperio, rezultatul colaborării dintre Astra Vagoane Arad şi Siemens va fi testat în Bucureşti în primăvara următoare urmând, apoi, a se decide dacă RATB este interesat de achiziţionarea lui, a spus, pentru MONEY.RO, Valer Blidar, patronul companiei arădene. Tramvaiul va fi un prototip care în momentul de faţă este în producţie la Uzina Reparaţii Atelierele Centrale a Regiei de Transport Bucureşti cu care Astra Vagoane are o colaborare de la începutul acestui an. Acelaşi tramvai a circulat, deja, pe străzile din Arad şi este în curs de omologare. Tramvaiul pentru Bucureşti va avea o altă parte frontală, faţă de cel arădean pentru că se vrea a fi personalizat în funcţie de oraş.

Mai mult, tramvaiul bucureştean va fi compus din patru burdufuri faţă de trei ale celui arădean. „Vom participa la toate licitaţiile organizate de municipalităţile din ţară. Sperăm să ne bage şi pe noi în seamă. Sperăm că Oprescu (Sorin Oprescu, primarul Bucureştiului – n.r.) să ne bage în seamă”,  a spus Blidar.

Directorul RATB,  Adrian Criţ, a precizat că orice achiziţie se face doar printr-o licitaţie publică.  Imperio de Bucureşti este, însă, produs în colaborare chiar cu RATB în aşa fel încât să se muleze de cerinţele Regiei. „Dacă va câştiga licitaţia, Imperio va fi introdus pe liniile foarte aglomerate precum 41, 32 şi 21. Deşi intervalul la care vin este unul bun totuşi, în orele de vârf, ocuparea exagerată a tramvaielor ne provoacă pierderi pentru că multţi călători nu mai validează”, spune acesta.

Costul unui tramvai cu patru burdufuri şi o capacitate de 300 de călători este de circa 2 milioane de euro. Potrivit patronului Astra Vagoane, preţul este cu 25% mai mic peste tot ce oferă concurenţa reprezentată de marile concerne europene precum Bombardier, Alstom ori Skoda. La Atelierele Centrale s-au creat deja două corpuri şi jumătate din prototipul tramavaiului Imperio de Bucureşti.

Tramvaiul Imperio în toate variantele sale de burduf este prevăzut cu camere de supraveghere video şi controloare electronice de bilete. Boghiurile tramvaiului sunt prevăzute să reziste până la viteze de 200 de km/oră ceea ce-l fac recomandabil şi pentru folosirea drept metrou de suprafaţă.  Blidar spune că necesarul de tramavaie al României, pe termen scurt, este de 1500 -2.000. Acestea trebuie să fie unele uşoare şi cu recuperare de energie. Fabrica arădeană îşi propune să acopere 15% din acest necesar, deşi este singurul producător de profil din ţară. Imperio va merge la licitaţii şi în Europa însă sub brand-ul Siemens.

Sursa: Money.ro

MULTIMEDIA | VIDEO

• Noul tramvai Siemens va circula prin Bucuresti

Cele mai citite stiri