Cum procedam cand facem pana?

pana la masina

Cu tehnicile moderne de proiectare disponibile acum pentru anvelope, riscul de pana este redus. Cu toate acestea, se poate întâmpla în mod neașteptat și ar trebui să fiți întotdeauna pregătit să evitați să vă blocați în mijlocul nicăieri.

Verificati anvelopele inainte de drum

Pentru a evita surprizele pe parcurs, verificați mai întâi starea anvelopelor înainte de a pleca în călătorie. Motivul problemelor cu bicicleta poate fi o simplă scurgere de aer care nu a fost verificată. Dar este posibil și ca anvelopele să fie batute sau să traversați un drum destul de stâncos în ultima călătorie. Dacă da, căutați crestături undeva pe roți. Este chiar posibil ca obuzul să fie invizibil. Pentru a-l verifica, puteți utiliza un senzor pentru a măsura presiunea în pneuri și pentru a vedea dacă scade anormal. Dacă nu, umflați-l la presiune completă și scufundați-l în apă. Dacă apar bule de aer, există inevitabil o scurgere.

Rețineți că dezumflarea anvelopelor în timpul conducerii va duce la pierderea manevrabilității vehiculului. O anvelopă slab umflată poate de asemenea să se desprindă cu ușurință. Motivul pentru aceasta este că pozițiile anvelopei sunt comprimate mai mult din cauza lipsei de aer din cauza greutății vehiculului. Această presiune va determina în cele din urmă să explodeze straturile.

Pentru a evita o anvelopă plată pe drum în acest caz, trebuie să vă obișnuiți cu înlocuirea anvelopelor uzate. Faceți același lucru pentru cei ale căror scurgeri sunt ireparabile. De asemenea, este important să fiți atenți la anvelope atunci când conduceți. Cu alte cuvinte, evitați conducerea pe o bandă periculoasă pentru anvelopele dvs. Puteți utiliza, de asemenea, anvelope plane pentru a limita riscul de deteriorare a anvelopelor. Cu acest tip de anvelope puteți conduce și în cazul unei anvelope plate. Datorită pereților laterali întăriți, acestea nu merg complet plane atunci când străpungeți. Cu toate acestea, dacă ai o anvelopă plană, vei fi obligat să conduci cu mai puțin de 50 km / h dacă o folosești.

Vezi si:  Am nevoie de lanturi daca am anvelope de iarna?

Pentru a identifica anvelopele runflat, producătorii scriu semne pe pereții laterali ai pneurilor pe care trebuie să le verificați. De exemplu, dacă o anvelopă Goodyear are o curbă plană, literele RFT sau EMT sunt scrise pe peretele lateral. Pentru producătorul Continental veți identifica cuvintele CSR sau SSR etc.

În plus față de aceste puncte, puteți utiliza și unele instrumente pentru a rezolva parțial problema unei anvelope plate. Există, de exemplu, sprayul cu spuma și kituri de reparații, care sunt practice, dar servesc doar ca o soluție temporară. O cheie, un cric hidraulic și o anvelopă de rezervă sunt, de asemenea, necesare atunci când sunteți în mișcare și vă permit să faceți singur o reparație.

Când vine vorba de anvelope de înlocuire, ideal ar fi să ai o anvelopă cu aceleași proprietăți ca cele montate deja pe mașină. Astfel va fi gata de utilizare imediată. Dacă nu vă puteți permite să cumpărați o anvelopă care este identică cu a dvs., cumpărați o anvelopă cu proprietăți similare. Cu toate acestea, este recomandat să-l utilizați doar până când ajungeți la magazinul de comodă. De fapt, diferența de proprietate poate afecta manevrabilitatea mașinii.

Schimbă roțile

Dacă nu aveți instrumente pentru a înlocui anvelopele, trebuie să contactați un tehnician de service. În acest caz, asigurați-vă că contactați cel mai apropiat atelier atunci când traversați un drum riscant. Datorită internetului, este din ce în ce mai ușor să găsești un garaj bun la cel mai bun preț și aproape de locația ta.

Pentru a-ți înlocui bicicletele singur, ai nevoie de un cric, o cheie și o roată de rezervă. Mașina este ridicată cu mufa, astfel încât anvelopele să nu mai fie în contact cu solul. Apoi, folosiți o cheie pentru a îndepărta știfturile care țin roata pe jantă. Dacă există sisteme antifurt, trebuie să le eliminați folosind baza special concepută. Noua roată trebuie apoi montată și asigurată.

Vezi si:  Recenzie cauciucuri Continental WinterContact TS 860

Data viitoare când schimbați roata, cu toate, piulițele nu trebuie strânse prea tare. Mai ales dacă folosiți o altă roată sau o anvelopă decât originalul, înlocuirea trebuie făcută cât mai curând posibil. Vă rugăm să rețineți că atunci când schimbați bicicletele pe drum trebuie să folosiți un triunghi de avertizare și să purtați o vestă. În acest caz, stați pe cât posibil pe marginea drumului, ridicați frâna de mână și folosiți triunghiul pentru a spune șoferilor care trec că aveți o problemă.

Sprayul cu spuma și kituri de reparații

Dacă pana nu este prea gravă, anvelopa poate fi reparată prin sigilarea scurgerii. Cu toate acestea, aceasta este doar o soluție temporară, deoarece aceste mufe nu sunt permanente. Pe lângă limitarea vitezei maxime admise, acestea pot deteriora anvelopa pe termen lung. Avantajul acestor sigilii este că sunt ieftine și foarte ușor de utilizat. Respectând termenii de utilizare, vă permit să apariți într-un atelier în timp util pentru schimbarea anvelopelor.

În acest caz, cel mai simplu mod de a folosi sprayul. Acest tip de spray vă permite să injectați o spumă de întărire în anvelopă. Cu toate acestea, unele variante pot deteriora senzorul de presiune al roții. Acesta este unul dintre motivele pentru care utilizarea sa ar trebui să fie restricționată. Trebuie remarcat faptul că profesioniștii refuză adesea să atingă anvelopa folosind această metodă. De asemenea, este interzis să conduci mai repede cu 80 km / h după ce ați pulverizat spuma de la cutia de pulverizare pe pneuri. De asemenea, nu așteptați până când anvelopa este complet plană înainte de a o sigila. Imediat ce comportamentul vehiculului se schimbă, verificați-vă anvelopele, găsiți scurgerea și sigilați-l. Dacă apoi trebuie să umflați din nou anvelopa, aveți nevoie de un compresor.

Vezi si:  Cum alegem anvelopele de iarna?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *