Retele de socializare
Intra in cont / cont nou

CATEGORII:

    UNTRR cere ca Directiva Detașării Lucrătorilor, emisă de CE, să nu se aplice șoferilor profesioniști

    Print
    E-mail
    Yahoo Messenger
    Twitter
    Facebook FONT SIZE:

    A

    A

    A

    Autor: transporter.ro
    11 martie, 2016
    Comisia Europeană a prezentat pe 08 martie 2016 propunerea sa de revizuire a Directivei Detașãrii Lucrãtorilor, în contextul interpretãrilor naționale protecționiste ale acestei Directive în unele state membre (precum legea MiLoG din Germania), impunând transportatorilor strãini sã plãteascã șoferilor lor salariul minim din Germania pentru cursele de transport internațional operate pe teritoriul acestei țări.

    Astfel, s-ar putea ajunge la obligarea transportatorilor rutieri sã plãteascã aceluiași șofer salarii (remunerații) diferite stabilite de fiecare stat UE tranzitat, în cadrul aceleiași operațiuni de transport internațional – conducând în final la un blocaj al operațiunilor de transport rutier internațional în UE, contrar obiectivelor europene privind libera circulație a serviciilor în cadrul unei pieței unice europene a transporturilor.

    UNTRR avertizeazã ca o astfel de abordare reprezintã o interferențã inacceptabilã și nocivã a Comisiei Europene în mecanismele de fixare liberã a salariilor între angajat și angajator la nivel de companie, conform realitãților sociale și economice naționale. Astfel de mãsuri forțeazã creșterea costurilor transportatorilor estici amenințându-le viabilitatea economicã, conducând la restrângerea operațiunilor acestora și în consecințã la reducerea locurilor de muncã.

    Având în vedere consecințele negative pentru transportatorii rutieri ale lacunelor legislației sociale europene actuale, UNTRR solicitã excluderea clarã a șoferilor profesioniști care opereazã transporturi rutiere internaționale din domeniul de aplicare al Directivei detașãrii lucrãtorilor și al legislației naționale specifice. Similar, amintim faptul cã actuala  Directivã a detașãrii lucrãtorilor nu se aplicã personalului navigant al întreprinderilor din cadrul marinei comerciale.

    UNTRR a adresat aceastã solicitare Ministerului Transporturilor si Ministerului Muncii din Romania și își va continua demersurile la nivel național si european, în coordonare cu asociațiile de transport rutier europene interesate.

    Cele mai citite stiri
    Cele mai citite articole
    Cele mai vizualizate:
      road-trip-2015
      Get Adobe Flash player

      CURS VALUTAR

      EUR 4.6440
      USD 3.9789
      GBP 5.1764
      CHF 4.1143